Oppgradere reiseklasse med Star Alliance

Dette informasjonsvarselet oppsummerer reglene for å oppgradere reiseklasse med Star Alliance.

Star Alliance upgrade summary

  • Bekreftet oppgradering er gyldig fra bookingklassene B, S og Y til SAS Business-klassen på langdistansefly.

  • Gjelder ikke på innenlandsruter, turer i Skandinavia, til/fra Finland eller på andre europeiske ruter.

  • Gjelder ikke for reservasjoner med Travel Pass/Travel Pass Corporate.

  • Gjelder ikke for reservasjoner som utføres for poeng på vanlige billetter.

  • Spedbarn er tillatt og gratis.

  • Standby-oppgradering ved gaten mot poeng er fremdeles tilgjengelig, og starter på 25 000 poeng per flygning.

  • Det samme antallet poeng kreves for oppgradering på SAS, uansett om passasjerene er voksne eller barn.

  • Endringer eller avbestillinger kan ikke gjøres på nett. Du må kontakte medlemsservice og betale et servicegebyr.

  • En kvalifiserende flygning i en gyldig klasse må bestilles og bekreftes i reservasjonen.

  • Kan bestilles opptil 24 timer før flygningens avgang.

  • Det må skrives en billett for reservasjonen, uavhengig av om det er en e-billett eller en papirbillett.

  • Den opprinnelig bestilte klassen gjelder som grunnlag for poengene, uavhengig av oppgraderinger.

  • Det samme antallet poeng kreves for oppgraderinger, uansett om passasjerene er voksne eller barn.

  • Maksimum to flyvninger og fire passasjerer kan oppgraderes i én reservasjon.

  • Oppgradering kun til neste premium-kabin.

  • Oppgradering er ikke tilgjengelig på codeshare-flyvninger.

  • Oppgraderinger garanteres ikke og er ikke nødvendigvis tilgjengelig på alle flygninger.

  • Oppgraderinger er basert på tilgjengelighet og kun mulig på operatørflyselskapet.

  • Medlemmer opptjener poeng i henhold til den opprinnelige reservasjonen.

  • Medlemmer som betaler for oppgraderingen med poeng fra kontoen sin, trenger ikke å delta i selve reisen.

  • Den reisende får reise-/servicefordeler basert på den oppgraderte klassen, for eksempel innsjekkingsskranker, prioritert bagasje, bagasjekvote og tilgang til lounge.

  • Endringer kan ikke utføres på nett. Medlemmer må kontakte kundesenteret til hvert operatørflyselskap.

  • Endring av en bekreftet oppgradering, uten tap av poeng som har utløpt, er kun mulig på en annen flygning med samme flyselskap/dato/rute (samme flyplasskoder). Ved endring til andre flyselskaper/datoer/ruter, må reservasjonen avbestilles og en ny reservasjon legges inn.

  • Star Alliance oppgradering med poeng er basert på segment etter segment. Merk at trafikk mellom/innenfor soner ikke alltid drives av Star Alliance.

  • Kontakt operatørflyselskapet direkte for avbestillinger og endring.

  • Restriksjoner for kapasitet gjelder, og oppgraderinger fra visse pristyper er ikke tillatt. Ikke alle deltakende flyselskaper tillater oppgraderinger for spedbarn.

  • Antallet seter som er tilgjengelig er begrenset, og merk at dette ikke er tilgjengelig ved gaten på standby-basis.