søk

FORSLAG

  • loader Ikke noe mer innhold å vise
På flyplassen

På flyplassen

Å fly med SAS er mye mer enn transport fra A til B. Det er et sted å være, et sted å arbeide, et sted å slappe av. Underveis vil vi gjøre alt vi kan for å gjøre reisen så lett og knirkefri som mulig. Her finner du litt viktig informasjon om hvordan du kommer deg til flyplassen og hvordan du får det meste ut av tiden du er her.

SAS Lounges

Gjør reisen enda bedre ved å besøke våre lounger. Slapp av, få deg noe å spise, jobb litt og dra nytte av gratis Wi-Fi i våre SAS Gold Lounges, SAS Lounges, SAS Domestic Lounges, og SAS Café Lounges.

Les mer

SAS Fast Track

Gå forbi køen. Kom deg raskt gjennom sikkerhetskontrollen med SAS Fast Track og få mer tid til shopping, et måltid eller litt avslapping. 

  • SAS Fast Track er en separat kø som får deg gjennom sikkerhetskontrollen raskere.
  • Du må vise gyldig boardingkort, akkurat som i en vanlig sikkerhetskontroll


Sikkerhetskontroll

Kom deg gjennom sikkerhetskontrollen raskere ved å ha dokumentene klare. Her er et par enkle måter å fremvise boardingkortet på:

  • Vis ditt digitale eller utskrevne boardingkort

 

Hvordan du kommer deg til flyplassen

Det finnes mange måter å komme seg til flyplassen på, fra tog og buss til taxi eller Uber. Noen ganger kan du opptjene EuroBonus-poeng avhengig av hvilken transporttype du velger. Her er litt informasjon fra våre reisepartnere som kan hjelpe deg.

Mellomlandinger på flyplassen

Det er alltid lurt å ha god tid til å rekke videreforbindelsen. Hvis du planlegger litt, vil du ha nok tid til å handle eller til og med besøke en av våre SAS Lounges underveis. Her finner du minimum mellomlandingstid på våre skandinaviske flyplasser.


Forsinkede eller kansellerte flygninger

Vi vet at tiden din er verdifull og vi gjør vårt beste for å sikre at du ankommer til riktig tid. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg hvis flygningen din er forsinket.

  • For forsinkelser på 2 timer eller mer vil vi kompensere deg for ekstra kostnader som påløper i denne perioden, for eksempel for mat og drikke. For andre kostnader anbefaler vi at du kontakter forsikringsselskapet ditt.
  • Hvis flygningen din blir kansellert, vil vi endre flygningen 'til din endelige destinasjon og gi deg kompensasjon for ekstra kostnader du har hatt som følge av kanselleringen, slik som måltider og, i visse tilfeller, hotellinnkvartering. For andre kostnader anbefaler vi at du kontakter forsikringsselskapet ditt.
  • Hvis du bestemmer deg for å avslutte reisen som følge av en kansellert flygning, har du rett på å få den ubrukte billetten refundert. Hvis du har bestilt gjennom et reisebyrå, må du kontakte dem for å få refusjon. Hvis du bestilte billetten fra SAS, kan du kontakte SAS Sales & Service eller bruke skjemaet under.


SAS Service Points

Som en erfaren reisende vet du nok allerede hvordan du finner frem på de fleste flyplassene. Hvis du likevel skulle ha noen spørsmål eller trenger assistanse, kan du gjerne spørre våre ansatte ved et SAS Service Point – vårt møtested på flyplassen. Med SAS Service Point kan du:

  • Bruke datamaskinen din til å bestille billetter eller kjøpe tilleggstjenester som måltider om bord, tilgang til lounge eller ekstra bagasje.
  • Lade opp elektronisk utstyr før avgang.
  • Hvis du har et barn som reiser alene eller hvis du trenger assistanse, starter du reisen ved SAS Service Point. Vi hjelper deg med å levere bagasjen og viser deg vei gjennom flyplassen. Du kan også velge sete og skrive ut bagasjelapper i en SAS Self Service-automat. 
  • Du finner SAS Service Points i Oslo, København, Malmø, Göteborg og Östersund – og snart på flere flyplasser.

Parkering

Parkering på flyplassen er mer praktisk enn noensinne. Følg linkene under for mer informasjon og bestillingsalternativer for parkering på flyplasser i Stockholm, Göteborg, Malmø, Luleå og København.