SAS Gift Card

Dette informasjonsvarselet oppsummerer forskriftene om retningslinjer for SAS Gift Card.
Les videre for å lære mer om forskriftene.

SAS Gift Card: Oppsummering

  • Når betalingen av gavekortet er godkjent, får du en bestillingsbekreftelse på e-post med en lenke du kan laste ned gavekortet fra. For å se og laste ned gavekortet må du skrive inn koden som ble valgt under kjøpet.

  • Når du bestiller et gavekort, må du oppgi en e-postadresse som gavekortet skal sendes til. Hvis adressen du har oppgitt ikke kan bekreftes, forbeholder SAS seg retten til å ikke sende gavekortet.

  • Gavekortet er gyldig i ett (1) år fra utstedelse. Etter utløp av gyldighetsperioden kan gavekortet ikke benyttes for kjøp eller reaktiveres, og det ubrukte restbeløpet kan ikke refunderes.

  • Du kan bruke koden på gavekortet 48 timer etter kjøpet til å kjøpe reiser og tilleggstjenester via SAS-nettstedet eller via vår kundeservice, i valutaen som er oppgitt på gavekortet.

  • Saldoen på gavekortet kan aldri veksles ut i penger av SAS.
    - Hvis du har betalt for en reise med et gavekort og kansellerer reisen, eller hvis reisen blir kansellert, refunderes beløpet på gavekortet.

  • Gavekortet er upersonlig. SAS er imidlertid ikke ansvarlig for kortets gyldighet hvis du blir fratatt gavekortet, eller det selges eller gis bort. Hvis du vurderer å kjøpe et brukt gavekort, sjekk gyldigheten og saldoen på kortet før du kjøper det. Unngå å kjøpe gavekort fra andre selgere enn SAS. Vi kan ikke garantere at et gavekort er ekte dersom du kjøper det fra en annen selger enn SAS.

  • Et gavekort er et verdidokument. SAS er ikke ansvarlig for gavekort som stjeles eller mistes.

  • E-poster med gavekort som er blitt slettet, kan sendes på nytt. Kontakt SAS, så kan vi sende en ny e-post til samme mottaker.

  • Du har en 14-dagers angreperiode (som begynner dagen etter at bestillingen din er sendt) der du kan kansellere gavekort kjøpt på nettet og få refusjon tilsvarende den fulle verdien av beløpet på gavekortet.

  • SAS kan ikke holdes ansvarlig for aktiverte gavekort som blir stjålet, mistet, gjort inaktive eller skadet. Gavekortet må behandles med omhu. SAS er kun ansvarlig for dokumenterte direkte skader og bare for beløp som tilsvarer beløpet på det aktuelle gavekortet.

  • SAS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene.

  • Alle reiser og tilleggstjenester er underlagt spesifikke vilkår.

  • Personopplysninger betyr alle opplysninger knyttet til deg som en fysisk person og som kan brukes til å identifisere deg, direkte eller indirekte, slik som navn, bilde eller ID-nummer.

  • Vi er forpliktet til å beskytte personvernet ditt, og behandler personopplysninger kun i samsvar med gjeldende lovgivning om databeskyttelse. Måten vi behandler personopplysningene dine på, avhenger av hvorvidt du er medlem av EuroBonus-programmet, er innehaver av en profilkonto eller er en besøkende på nettsiden uten særskilt medlemskap eller konto hos oss.

  • Vi har forsøkt å beskrive måten vi behandler personopplysninger på så åpent og tydelig som mulig i personvernerklæringene under. Vi oppfordrer deg til å lese erklæringen som er aktuell for deg nøye og kontakte personvernombudet vårt på (mailto: dataprotectionofficer@sas.se) hvis du har spørsmål.

  • Hvis du er medlem av EuroBonus-programmet, kan du se Retningslinjer for personvern for EuroBonus-medlemmer. Hvis du har en profilkonto, kan du se Retningslinjer for personvern for innehavere av profilkonto. Hvis du er reisende uten særskilt medlemskap eller konto hos oss, vil vi behandle dine personopplysninger slik som beskrevet nedenfor og i våre Generelle Retningslinjer for Personvern.

  • Hvis du ønsker å levere en klage, må du ta kontakt med vårt kundeserviceteam.

  • Du finner mer informasjon om våre klageprosedyrer her.

  • Du kan også sende inn tilbakemeldingen din til: contacttoflysas@sasair.com. Generell korrespondanse eller generelle spørsmål vil ikke bli besvart.

  • Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med vårt endelige svar på klagen, kan du rette klagen til en av de godkjente Alternative Dispute Resolution-leverandørene etablert innen EUs medlemsland. En nettbasert tvisteløsningsplattform er blitt etablert av EU-kommisjonen, og gir enkel tilgang til alternativ tvisteløsning (Alternative Dispute Resolution, ADR): ec.europa.eu/consumers/odr