Lifetime Gold

Dette informasjonsskrivet oppsummerer vilkårene og betingelsene for gavemedlemskap.

Lifetime Gold: Oppsummering

Gjeldende fra: 31. oktober 2020

Dette informasjonsskrivet oppsummerer vilkårene og betingelsene for Lifetime Gold.

1.1 Disse vilkårene og betingelsene gjelder for Lifetime Gold. Lifetime Gold gir et medlem et EuroBonus Gull-medlemskap for resten av livet (heretter kalt «Lifetime Gold» eller «Lifetime Gold-produktet»).

1.2 Lifetime Gold-produktet er også underlagt EuroBonus’ vilkår og betingelser (se vilkår og betingelser for EuroBonus). Dersom disse vilkårene skulle stride mot EuroBonus’ vilkår og betingelser, skal bestemmelsene i EuroBonus’ vilkår og betingelser ha forrang.

2.1 Lifetime Gold-produktet drives av SAS EuroBonus AB, med organisasjonsnummer 559224-9782 og hovedkontor på Frösundaviks allé 1, SE-195 87 Stockholm (heretter «EB», «oss» eller «vi»). EB er et heleid datterselskap av SAS AB, med organisasjonsnummer 556606-8499, og et datterselskap av Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden,, et konsortium etablert etter lovene i Danmark, Norge og Sverige (heretter «SAS»).
2.2 EuroBonus-programmet har følgende poengkategorier:
1) «Grunnpoeng» kan brukes på bonusreiser og andre produkter og teller mot oppgradering til et høyere medlemsnivå eller fornyelse av medlemsnivå;

2) «Statuspoeng» kan brukes på oppgradering til høyere medlemsnivå eller fornyelse av medlemsnivå, men ikke på bonusreiser og andre produkter;

3) «Ekstrapoeng» kan brukes på bonusreiser og andre produkter, men teller ikke mot oppgradering til høyere medlemsnivå; og

4) «Kvalifiserende flygninger» er flygninger drevet av SAS eller utvalgte flygninger drevet av andre flyselskaper som fastsatt på SAS-nettsiden og teller mot oppgradering til høyere medlemsnivå eller fornyelse av medlemsnivå.

2.3 Lifetime Gold vil gis til medlemmer som har kvalifisert seg for EuroBonus Gull-status i ti (10) år på rad eller mer enten gjennom (i) oppsamling av grunnpoeng, (ii) oppsamling av statuspoeng eller (iii) kvalifiserende flygninger. Ingen annen Gull-status vil bli godtatt.
2.4 EB vil vurdere Lifetime Gold, som fastsatt i punkt 2.3, for alle medlemmer fra kvalifikasjonsperioder fra og med 2002.

2.5 Lifetime Gold vil ikke gis til medlemmer som har hatt EuroBonus Gull-status i ti år på rad eller mer hvis de ikke har kvalifisert seg for EuroBonus Gull-status hvert år innenfor medlemmets kvalifikasjonsperiode.

2.6 Alle fordeler med EuroBonus Gull-medlemskapet gjelder som vanlig. Ingen spesielle EuroBonus-kort blir utstedt. Medlemmer mottar et nytt EuroBonus Gull-medlemskap hvert år i samsvar med standard fornyelsesprosess.

2.7 Et medlem som er EuroBonus Diamant eller høyere, vil beholde sin nivåstatus frem til de ikke lenger kvalifiserer for Diamant eller høyere. På dette tidspunktet vil et EuroBonus Gull-medlemskap bli utstedt for medlemmet.

2.8 EB kan etter eget skjønn og når som helst bestemme seg for å frita et medlem.

2.9 EB kan når som helst bestemme seg for å opphøre Lifetime Gold-produktet og trekke tilbake Gull-medlemskap i forbindelse med Lifetime Gold-status.

2.10 Opplysningene EB har er den eneste informasjonen som vil bli vurdert for kvalifikasjonsbekreftelse til Lifetime Gold. For å unngå tvil, vil ikke EB godta noen andre datakilder eller informasjon for kvalifikasjonsbekreftelse.

3.1 Medlemskap i EuroBonus-programmet, inkludert Lifetime Gold, krever at vi behandler dine personopplysninger. For å oppfylle vår forpliktelse etter disse vilkårene og betingelsene, er det nødvendig for oss å behandle informasjon som gjelder deg som person.

3.2 Personopplysninger betyr alle opplysninger knyttet til deg som en fysisk person og som kan være grunnlag for å identifisere deg, direkte eller indirekte, slik som navn, bilde eller personnummer.

3.3 De aktuelle personopplysningene er hovedsakelig informasjon som du har gitt til oss samt data fra våre forretningspartnere og andre tredjeparter. Vi behandler disse opplysningene for formål knyttet til disse vilkår og betingelser, som forvaltning av din EuroBonus-konto og reiser, å gjøre dine reiser med oss enklere samt å forbedre og tilpasse våre produkter, tjenester, meldinger og tilbud ved at vi blir kjent med deg og dine preferanser.

3.4 SAS og EB vil i fellesskap avgjøre formålene og metodene for behandling av personopplysningene dine som såkalte felles behandlere i betydningen beskrevet i artikkel 26 i personvernforordningen (EU-forordning nr. 2016/679).
For dette formålet har EB og SAS inngått en avtale om felles behandlingsansvar, og essensen i dette er beskrevet her: Avtale om felles behandlingsansvar.

3.5 Mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger er gitt i våre retningslinjer for personvern for EuroBonus-medlemmer. Vi oppfordrer deg til å lese nøye gjennom retningslinjene som er aktuelle for deg og kontakte datavernansvarlig på dataprotectionofficer@sas.se hvis du har spørsmål. Vi forbeholder oss retten til når som helst å endre retningslinjene for personvern for EuroBonus-medlemmer.

3.6 Vi bruker informasjonskapsler til å forbedre din opplevelse på nettsiden vår. Hvis du vil ha informasjon om informasjonskapslene vi bruker og måten disse brukes på, kan du se SAS’ retningslinjer for informasjonskapsler.

4.1 Vi forbeholder oss retten til å si opp medlemskapet i tilfeller vi anser som misbruk. Dette innebærer at tidligere opptjente men ubenyttede poeng, og utstedte EuroBonus-billetter/verdikuponger blir ugyldige. Vi forbeholder oss også retten til å nedgradere ditt medlemskapsnivå i tilfeller som vi anser som misbruk. Misbruk vil kunne bestå av upassende eller respektløs atferd mot oss eller våre forretningspartnere, våre ansatte eller passasjerer, brudd på Eurobonus vilkår og betingelser eller disse vilkårene og betingelsene, ulovlig opptreden, svindel eller handlinger som generelt anses som umoralske eller uetiske.

4.2 Du har kun rett til poeng for aktiviteter du selv har tatt del i og kun for dine egne flygninger. EB kan fra tid til annen korrigere eller trekke tilbake poeng for enhver aktivitet eller EuroBonus-poeng som er feilaktig registrert på din EuroBonus-konto på grunn av tekniske feil eller andre funksjonsfeil. For å unngå tvil kan slike korrigeringer også påvirke medlemskapsnivået og tilknyttede fordeler.

4.3 Poeng og fordeler (inkludert kort mottatt i gave) er personlige og kan under ingen omstendigheter selges videre, overføres, kombineres, arves, refunderes i kontanter eller brukes for andre formål enn innenfor EuroBonus-programmet med mindre noe annet er angitt av EB. Ved misbruk kan vi konfiskere poeng, fordeler og dokumenter. Medlemmer kan bli nektet adgang til et fly, et hotell eller før øvrig bli nektet å tre inn i eller å gjennomføre en avtale for andre produkter eller tjenester. Hvis en tur har begynt, eller tjenesten eller produktet allerede har funnet sted, kan det bli krevet betaling av den fulle prisen for det gjenværende av turen/for det gjeldende kjøpet fra passasjeren.

5.1 Så langt lokale lover eller reguleringer tillater det, skal disse vilkårene og betingelsene reguleres av, og tolkes i samsvar med svenske lover. Både du og SAS er underlagt, så langt lokale lover eller reguleringer tillater det, den ikke-eksklusive domsmyndigheten til Stockholms tingrett for å løse enhver tvist som måtte oppstå ut fra disse vilkårene og betingelsene.
5.2 Enhver bestemmelse i disse vilkårene og betingelsene som erklæres ugyldig eller umulig å håndheve av en myndighet eller domstol, skal, så langt denne ugyldigheten eller ugjennomførbarheten gjelder, anses å være atskilt og skal ikke ha innvirkning på de andre gjenværende bestemmelsene.
5.3 Disse vilkårene og betingelsene ble sist oppdatert den 31. oktober 2020 og erstatter alle tidligere versjoner.