Kanselleringer og refusjoner

De fleste SAS-billetter kan refunderes. Våre fleksible 24-timers bestillingsregler gjør at du kan kansellere flygningen gratis innen 24 timer etter bestilling helt gratis.

Regler for refusjon

Refunderbare billetter

Hvis du kansellerer en refunderbar billett, vil du få refundert et beløp tilsvarende den betalte prisen, minus eventuelle servicegebyrer eller kanselleringsgebyrer.

Billettyper: SAS Go Pro, SAS Plus Pro og SAS Business Pro

Ikke-refunderbare billetter

Hvis du kansellerer en ikke-refunderbar billett, vil kun skatter refunderes, billett og skatter og avgifter for innenlands/internasjonale flygninger* refunderes ikke.

* USA: Internasjonal avgift. Japan: Drivstoffavgift.

Billettyper: SAS Go Light og SAS Go Smart

Billetter kan refunderes mot et gebyr

Noen billettyper kan endres mot et gebyr, SAS Plus Smart, SAS Business Smart

Kanseller bestillingen din

Reiser bestilt med poeng

  • Gå til Mine bestillinger.

  • Velg "Kanseller bestilling".

  • Turen vil bli kansellert, og eventuelle skatter som skal refunderes settes inn på kontoen din innen tre til fire virkedager.

  • Gyldige EuroBonus-poeng blir automatisk returnert til EuroBonus-kontoen din.

  • Du kan kansellere bonusreiser opptil 24 timer før utreisens avgang.

  • Hvis du har bestilt en vanlig billett for poeng eller en kombinasjon med en bonusbillett og en vanlig billett for poeng, må du kontakte SAS Customer Service for å kansellere.

Kansellere / refundere bonusreisen

Kanseller bestilling på grunn av visumavslag

Dersom du får avslag på visumsøknaden, kan du kansellere en reise som er bestilt direkte via SAS ved å laste opp en kopi av ditt offisielle visumavslag

Kanseller bestilling på grunn av dødsfall i familien

Det var trist å høre, vi kondolerer. Vi vil hjelpe deg med å kansellere og refundere billettene.

Refund status

You can at any time check the status of your submitted refund request or SAS Travel Voucher request.

Less refund than expected?

Refund of the purchased ticket is dependent on:

  • If you canceled your booking but none of your flights were canceled by the airline at that time, your refund amount is based on your ticket rules.

  • If your ticket was a SAS Go Light or a SAS Go Smart ticket only taxes are refunded. The ticket fare and international/domestic fees/surcharges are not refunded.

  • If you had a refundable ticket against a fee, the full amount minus the fee is refunded. SAS Plus Smart and SAS Business Smart are examples of ticket types that are refundable against a fee.

  • If you've booked a round trip ticket and only want to fly one way, you will get a refund according to the ticket rules for the part not used. You will receive the refund after you have completed your trip.