Åpent kjøp 24-timer

Bestill nå. Bestem deg senere. Våre fleksible 24-timers bestillingsregler gjør at du kan kansellere flygningen gratis innen 24 timer etter bestilling helt gratis.

  • Hvis du har bestilt reisen gjennom SAS, kan billetten refunderes innen 24 timer etter kjøp, uavhengig av billettype. Dette gjelder når billetten kjøpes mer enn 24 timer før avgang. Hvis du for eksempel har bestilt en reise kl. 17.00, kan den refunderes frem til kl. 17.00 neste dag så lenge bestillingen ble gjort mer enn 24 timer før avgang.

  • Hvis du bestiller mindre enn 24 timer før avgang, kan du få refusjon opptil 12 timer før avgang. Hvis du for eksempel har bestilt en reise kl. 17.00 for en flygning med avgang kl. 11.00 neste dag, kan den refunderes frem til kl. 23.00.

Åpent kjøp gjelder ikke hvis du endrer billetten din.

Hvis du ombestemmer deg

Hvordan du kansellerer

  • Du kan kansellere reisen ved å bruke lenken i bestillingsbekreftelsen i e-posten eller under Mine bestillinger. Billettprisen blir vanligvis ikke belastet, kun reservert, og det reserverte beløpet frigis umiddelbart, avhengig av kortutsteder. Hvis beløpet allerede er blitt belastet, vil det bli overført til kortet du brukte til å betale for reisen.

  • Det tar vanligvis tre til fem virkedager før transaksjonen vises på kontoutskriften.

Gyldighet

  • Gjelder for billetter som bestilles direkte via nettsiden til SAS, i SAS App eller via kundeservice.

  • 24-timers åpent kjøp gjelder hvis du kansellerer hele reisen og billetten kjøpes mer enn 24 timer før avgang.

  • Hvis du endrer billetten innen 24 timer, er det andre regler som gjelder, avhengig av billettypen.

  • Hvis du endrer billetten og så kansellerer reisen innen 24 timer etter bestilling, vil du få full refusjon for billettprisen, men ikke for kostnaden for endringen.

Avbestillingsforsikring

Hvis du kjøper avbestillingsforsikring fra Europ Assistance når du bestiller på nettsiden vår og så kansellerer reisen, vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløpet innen sju til ti dager.


Kjekt å vite

self-desk-check-in-family-traveling-arn-sas

Endre billetten din

Her finner du all informasjonen du trenger - uansett om du ønsker å bytte reisedato eller navn på de som skal reise.

service-and-assistance-sas

Kanselleringer og refusjoner

Hvis du ikke kan reise og må kansellere reisen din, kan du ha krav på refusjon. Nedenfor finner du informasjon om reglene for billettrefusjon og hvordan du søker om refusjon.

SAS-Scandinavian Airlines-Departure-Traffic Program

Hvis flygningen din er kansellert

Hvis flyet ditt er kansellert av SAS, vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg, og holde deg informert.

airport-family-waiting-at-gate-4_cropped

Flygningen din er forsinket

Hvis flygningen din er forsinket, vil vi informere deg så snart som mulig på SMS og via appen vår, basert på kontaktinformasjonen i bestillingen din. Hvis flygningen din er betydelig forsinket og du velger å ikke reise, kan du ha rett til kompensasjon.

bagage-handling-staff-arn-sas-landscape-format

Hittegods

Det er menneskelig å glemme og legge igjen ting. Hvis du har mistet noe på din flygning med SAS, håper vi at du får det tilbake så snart som mulig.