Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Hvis flygningen din er forsinket

Hvis flygningen din er forsinket, vil vi varsle deg så snart som mulig via e-post eller SMS, samt i SAS-appen. Hvis du allerede er i luften, tar vi hånd om deg.

Dine rettigheter ved forsinkelser

  • Hvis flygningen din er forsinket med mer enn to timer, har du rett til måltider og alkoholfrie drikkevarer basert på ventetiden. Bare husk å ta vare på alle kvitteringene dine.

  • Hvis du trenger overnatting (og med rimelighet ikke kan reise hjem) på grunn av en forsinkelse, har du rett til å overnatte på et hotell til en rimelig pris, og du har også rett til refusjon for transport mellom flyplassen og overnattingsstedet. Husk å ta vare på alle kvitteringer.

  • Hvis du ikke rekker en videreforbindelse på grunn av en forsinkelse, vil SAS endre deg til neste tilgjengelige flygning uten ekstra kostnad.

  • Du har rett til full refusjon for den ubrukte billetten hvis flygningen din er forsinket med mer enn fem timer og du bestemmer deg for å ikke reise. Hvis du velger å kansellere og be om refusjon for flygningen, vil du ikke være berettiget til kompensasjon i forbindelse med forsinkelsen, for eksempel måltider, drikke eller overnatting.

Be om erstatning – Utgifter under forsinkelse/kansellering

Be om erstatning – EU261-kompensasjon

Vanlige spørsmål

Gi oss tilbakemelding!