SAS logotype
  • Juridisk info
  • EU-passasjerrettigheter

EU-passasjerrettigheter

Bestemmelser om passasjerrettigheter i tilfelle forsinkelser, kansellerte flygninger og/eller nektet ombordstigning. Hvis flygningen din er blitt kansellert eller vesentlig forsinket eller hvis du er blitt nektet ombordstigning på en flygning som du har en bekreftet reservasjon for, har du krav på de rettighetene som defineres i forordning (EU) nr. 261/2004, som trådte i kraft 17.02.2005. Flyselskapet som drifter flygningen forstyrrelsen inntreffer på, er ansvarlig for å gi deg rettighetene dine. Besøk eur-lex.europa.eu for mer om EU 261 / 2004 Denne siden forklarer hvilken hjelp du kan forvente fra oss i tilfelle en lang forsinkelse, en kansellert flygning eller en overbooket flygning.










Flyvindu som viser halen på et SAS-fly
Flyvindu som viser skyene under
Flyvindu som viser et snødekt landskap
  • Hjelp og informasjon

    • Still et spørsmål
    • Sjekk flystatus
    • Finn reiseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobb hos SAS
    • Punktlighet
    • Bærekraft
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Hurtiglenker

    • Skreddersy reisen din
    • Bonusreiser med partnerflyselskap
    • SAS for Work
    • Travel Pass
    • SAS Sport
    • SAS Gift cards
  • Inspirasjon

    • Våre reisemål
    • Anbefalte flyreiser
    • Reiseinspirasjon
    • Stopover

Last ned appen

Last ned SAS' app fra App StoreLast ned SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brukervilkar
  • Befordringsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Administrer dataene mine
  • Tilgjengelighetserklæring
Betalingsalternativer

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member