• Bestill Fly
  • Mine reiser
  • Innsjekk
  • Lavpriskalender
  • Destinasjoner
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjelp og info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjelp og informasjon

    • Still et spørsmål
    • Sjekk flystatus
    • Finn reiseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobb hos SAS
    • Punktlighet
    • Bærekraft
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Hurtiglenker

    • Skreddersy reisen din
    • Bonusreiser med partnerflyselskap
    • SAS Sport
  • Inspirasjon

    • Våre reisemål
    • Anbefalte flyreiser
    • Reiseinspirasjon
    • Stopover

Last ned appen

Last ned SAS' app fra App StoreLast ned SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brukervilkar
  • Befordringsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Administrer dataene mine
  • Tilgjengelighetserklæring

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalingsalternativer
  • Reiseinfo
  • Bagasje
  • Skadet

Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Velg hovedkategori

  • Før reisen
  • På reisedagen
  • Etter reisen
  • All informasjon

All informasjon

  • Innsjekking & ombordstigning
  • Om bord
  • Våre billettyper
  • Flyinformasjon
  • Bagasje
  • Reise med kjæledyr
  • Reise med barn
  • Administrer bestillingen din
  • Assistanse under reisen
  • På flyplassen

Bagasje

Hvor mye bagasje du kan ta med deg, avhenger av billettype, reisemål og EuroBonus-medlemsnivå. Når du bestiller reisen, ser du hvilken bagasje som er inkludert i billetten. Hvis du allerede har bestilt en flyreise, kan du logge inn på Mine reiser for å se hva som er inkludert.

  • Håndbagasje
  • Innsjekket bagasje
  • Spesialbagasje
  • Restriksjonsbelagte gjenstander
  • Skadet bagasje
  • Forsinket bagasje

Skadet bagasje

  • Hvis bagasjen din er skadet når du ankommer, må du melde fra om det så snart som mulig, slik at vi kan hjelpe deg. Du kan rapportere skadet bagasje ved serviceskranken på flyplassen eller på Internett (hvis skranken er stengt).

  • Når du rapporterer skade ved bagasjeskranken, vil du motta en skriftlig rapport og et PIR-nummer. Ta vare på denne rapporten som bevis på skaden.

  • Hvis servicedisken er stengt, kan du ta bilder av den skadde bagasjen og bagasjelappene med bagasjeserviceskranken i bakgrunnen. Send deretter inn et krav om skadet bagasje på nettet.

Meld fra om skadet bagasje

Spørsmål og svar


Gi oss tilbakemelding!

Kontakt SAS Customer Service

Det raskeste alternativet for å sjekke, endre eller kansellere en bestilling, eller for å legge til tilleggstjenester, er å logge inn på Mine reiser

Chat med oss

Middels lang ventetid. Vår chatterobot Ture kan hjelpe deg med de vanligste problemene 24/7. Og hvis Ture ikke kan hjelpe deg, kan du chatte med en agent.

Ring oss

Lengst ventetid. Ta kontakt ved å ringe SAS Customer Service eller vår egen hotline for EuroBonus Gull- eller Diamant-medlemmer.