Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Hvis flygningen din er kansellert

Hvis flygningen din er kansellert

Hvis flygningen din blir kansellert, vil vi varsle deg så snart som mulig via e-post eller SMS, samt i SAS-appen.

Når du har blitt varslet, har du 3 alternativer:

  • Godta og reis med en ny foreslått flygning

  • Endre til en annen flygning, helt uten kostnad

  • Kansellere bestillingen og få pengene tilbake

Vi vil gjøre vårt beste for å endre deg til neste tilgjengelige flygning under lignende betingelser og ta oss av deg på flyplassen, om nødvendig.

Logg inn på Mine reiser

Dine rettigheter ved kansellering

  • Hvis du trenger overnatting (og med rimelighet ikke kan reise hjem) på grunn av en kansellert flygning som vi ikke har foreslått en ny flygning for samme dag, har du rett til å overnatte på et hotell til en rimelig pris, samt refusjon for transport mellom flyplassen og overnattingsstedet. Husk å ta vare på alle kvitteringer.

  • Du har rett til full refusjon for den ubrukte billetten hvis flygningen blir kansellert og du bestemmer deg for ikke å reise. Hvis du velger å kansellere og be om refusjon for flygningen, vil du ikke ha rett til kompensasjon for måltider, drikke eller overnatting.

Hvis du ordner din egen reise på grunn av en kansellering, har du rett til kompensasjon for alternativ transport eller flygning med et annet flyselskap hvis SAS ikke kan tilby deg en flygning samme dag. Husk å ta vare på alle kvitteringene dine.

Vanlige spørsmål

Gi oss tilbakemelding!