Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Bagasje

Hvor mye bagasje du kan ta med deg, avhenger av billettype, reisemål og EuroBonus-medlemsnivå. Når du bestiller reisen, ser du hvilken bagasje som er inkludert i billetten. Hvis du allerede har bestilt en flyreise, kan du logge inn på Mine reiser for å se hva som er inkludert.

Skadet bagasje

  • Hvis bagasjen din er skadet når du ankommer, må du melde fra om det så snart som mulig, slik at vi kan hjelpe deg. Du kan rapportere skadet bagasje ved serviceskranken på flyplassen eller på Internett (hvis skranken er stengt).

  • Når du rapporterer skade ved bagasjeskranken, vil du motta en skriftlig rapport og et PIR-nummer. Ta vare på denne rapporten som bevis på skaden.

  • Hvis servicedisken er stengt, kan du ta bilder av den skadde bagasjen og bagasjelappene med bagasjeserviceskranken i bakgrunnen. Send deretter inn et krav om skadet bagasje på nettet.

Spørsmål og svar

Har jeg rett til kompensasjon for skadet bagasje?

Hvis du er bosatt i Skandinavia og bagasjen din ble skadet under flygningen, kan vi reparere eller erstatte den gjennom vår partner Bag Support. Bare registrer den skadde vesken senest 7 dager etter at du har mottatt den. Hvis du ikke er bosatt i Skandinavia, kan du søke om erstatning. For informasjon om skadet bagasje og kompensasjon, se SAS' sine regler og vilkår

Hva er et PIR-nummer?

Et PIR-nummer («property irregularity report») er et 10-tegns referansenummer som ARNSK12345. Du 'vil få et PIR-nummer når du rapporterer forsinket bagasje for å spore statusen på bagasjen din. Du trenger også PIR-nummeret ditt for å sende inn et krav om kompensasjon.

Gi oss tilbakemelding!