LAND

SPRÅK

MIN FLYPLASS

    Reiseinfo

    På flyplassen

    Vær forberedt når du nærmer deg verden. Her finner du nødvendig informasjon om hva som skjer når du er på flyplassen og den beste måten å finne frem der.

     


    SAS Lounges

    Din reiseopplevelse begynner i våre lounger. Kom inn, slapp av, få kontakt og benytt tiden på flyplassen til å gjøre nøyaktig det du ønsker og har behov for. Du kan bruke tiden som du vil: jobbe, hvile eller nyte god mat og drikke. Avhengig av hvor du er, finner du konseptet vårt, SAS Gold Lounge, SAS Lounge, SAS Lounge innenlands, SAS City Lounge (Stockholm) eller SAS Café Lounge.

     

    NY SAS CITY LOUNGE I STOCKHOLM

    Vi har åpnet en ny SAS City Lounge på Stockholm sentralstasjon. Med inspirerende design og åpne arealer er det en avslappende oase midt i byen, med arbeidsområder, private møteområder og komfortable sofaer. Her får du også gratis WiFi, te og en concierge-tjeneste. Den nye loungen er åpen for SAS EuroBonus Gull- og Diamant-medlemmer og en gjest 24 timer før eller etter en flygning med SAS, samt alle andre tidspunkter mot et gebyr. SAS City Lounge på sentralstasjonen er åpen på ukedager fra kl. 09.00 til 17.00.

    SAS tilbyr allerede City Lounge Stureplan, Birger Jarlsgatan 18. Dette er åpen fra 09–17 foro EuroBonus Diamant-medlemmer.

    Sjekk ut de forskjellige lounge-typene

    SAS Gold Lounge

    SAS Gold Lounge:

    • Buffeten inkluderer varme måltider om ettermiddagen og bar
    • Gratis WiFi
    • Aviser og ukeblader
    • Gratis bruk av stasjonære datamaskiner og printere 
    • Guest office*
    • Phone room*
    • Reisetjeneste
    • Relax area
    • Dusj**


    * Tilgjengelig i Stockholm og Oslo.
    ** Tilgjengelig i Stockholm og København.

    Opplev SAS Gold Lounge og SAS Lounge – få en omvisning

    SAS Lounge

    SAS Lounge:

    • Buffé og bar
    • Gratis WiFi
    • Aviser og ukeblader
    • Gratis bruk av stasjonære datamaskiner og printere
    • Phone room*
    • Reisetjenester**
    • Kids room*


    * Tilgjengelig i Stockholm, Oslo og Göteborg
    ** Tilgjengelig i Stockholm, Oslo og København.
     

    Opplev SAS Lounge og SAS Gold Lounge – få en omvisning

    SAS Lounge domestic

    SAS Lounge innenlands:

    • Enklere servering med snacks, mat og drikke
    • Gratis WiFi
    • Aviser og ukeblader
    • Gratis bruk av stasjonære datamaskiner og printere
    • Phone room*


    * Tilgjengelig i Stockholm.

    SAS Café Lounge

    SAS Café Lounge:

    • Servering av kaffe, te, juice, boller, småkaker og frukt 
    • Gratis WiFi
    SAS Lounge Stockholm sentralstasjon
    SAS Lounge Stureplan

    SAS City Lounge:

    Nye møteplasser. Besøk en av oasene våre i sentrum av storbyen. I SAS City Lounge i Birger Jarlsgatan 18 og Sentralstasjonen i hjertet av Stockholm ønsker vi deg velkommen til et sted for møter, uforstyrret arbeid og refleksjon. Her finner du:

    • åpne arbeidsområder
    • separate møterom
    • komfortable sofaer
    • WiFi
    • kaffe og te
    • resepsjon

     

    Steder

    Stureplan, Birger Jarlsgatan 18. Åpen for Diamant -medlemmer.
    Stockholm Sentralstasjon. Åpen for Diamant- og Gull -medlemmer.


    Vi ønsker deg velkommen når du trenger en pause, men dersom du ankommer 24 timer før eller etter SAS-flygningen, ser vi bort fra inngangsgebyret for deg og en gjest.
     

    SAS City Lounge drives i samarbeid med No 18 Office & Lounge.


    Åpningstider i SAS Lounges

    • SAS City Lounges er åpne mandag–fredag kl. 09–17.

    • Åpningstider kan variere da de følger våre tidtabeller for sommer, vinter og ferier som påske, jul og nyttår.

    • Våre lounger åpner omtrent 60 minutter før den første SAS-avgangen og stenger ca. 30 minutter før den siste SAS-avgangen. Åpningstider kan variere avhengig av lokale kontrakter.

    Service i våre lounger

    • Arbeid: Våre lounger gir deg plass til å jobbe effektivt på din egen datamaskin, eller du kan bruke en av våre lånedatamaskiner. Ofte med gjestekontorer, skrivere og telefonbokser for uforstyrrede samtaler og alltid trådløs WiFi. København har også et konferanserom med kapasitet til 14 personer.

    • Slapp av: Bruk tiden på inspirerende magasiner, les avisen i SAS App eller se på favoritt-TV-seriene dine. I noen SAS Lounger kan du til og med ta deg en dusj. Og hvis du reiser med familien, vil yngre reisende elske vårt Kids room på utvalgte destinasjoner.

    • Mat og drikke: Nyt en overdådig buffet, friske salater og utmerkede viner. SAS Lounges og SAS Gold Lounge tilbyr også sunnere måltider og et stort utvalg drikke. SAS innenlandslounger og SAS Café Lounges tilbyr en enklere servering.

       

    NYHET: DIGITALE AVISER OG MAGASINER I SAS LOUNGE!

    Nå kan du laste ned et bredt utvalg aviser, magasiner, bøker og mer i SAS App når du besøker våre SAS Lounger. Digitale publikasjoner er også tilgjengelige fra 22 timer før avreise med SAS-flygninger.

    Fra 1. mars vil alle avisene du leser hos SAS være digitale. Dette er bare enda en måte vi digitaliserer kundeopplevelsen på, samtidig som vi driver mer bærekraftig. 

     


    Reseklasser hos SAS tilbyr gratis tilgang til lounge


    Kort fra SAS som tilbyr gratis tilgang til lounge



    Reiseklasse Destinasjon SAS Lounges utreiseflygning SAS Lounges hjemreise Star Alliance lounger
    SAS Plus Skandinavia og Europa ✓ Ja   ✓ Ja
    SAS Plus Asia og USA ✓ Ja ✓ Ja*  
    SAS Business Asia og USA ✓ Ja ✓ Ja* ✓ Ja
    Flyselskap Kort Destinasjon SAS Lounges (utreise) SAS Lounges (hjemreise) Star Alliance lounger
    SAS / flyselskap i Star Alliance EuroBonus Diamant Skandinavia 
    og Europa
    ✓ Ja ✓ Ja**** ✓ Ja
    SAS / flyselskap i Star Alliance EuroBonus Gull Skandinavia
    og Europa
    ✓ Ja   ✓ Ja
    SAS / flyselskap i Star Alliance EuroBonus Gull og Diamant Asia og USA ✓ Ja ✓ Ja* ✓ Ja
    SAS eller Widerøe EuroBonus Sølv Skandinavia, Europa, Asia og USA
    ✓ Ja**    
    SAS partnerselskap*** EuroBonus Gull og Diamant Skandinavia, Europa, Asia og USA ✓ Ja****    

    * Kun tilgang til SAS Lounges hvis man ankommer med en langdistanseflygning fra SAS (unntatt New York). 
    ** Gyldig om sommeren (8. juli–20. aug.) og i julen (17. des.–8. jan.).
    *** Gjelder for airBaltic (BT), NextJet (2N) og Icelandair (FI) når du har bestilt reisen med SAS.
    **** Gyldig i Stockholm, Oslo og København. 

    • Ta med deg en gjest: Hvis du har et EuroBonus Gull- eller Diamant-kort og reiser med SAS, Widerøe eller et annet flyselskap i Star Alliance, kan du ta med én (1) gjest til en lounge drevet av SAS, Star Alliance eller en SAS-partner. Dette gjelder også når gjesten din reiser med SAS eller Star Alliance.

    • Ta med familien din: Hvis du har et EuroBonus Gull- eller Diamant-kort, kan du ta med familien (ektefelle/partner og egne barn – maks fire familiemedlemmer) til SAS Lounges hvis familiemedlemmene også reiser med SAS eller Star Alliance.

      Merk! Du har tilgang til SAS Lounges ved ankomst med SAS-flygninger og SAS codeshare-flygninger.


    Reiser med andre flyselskap som tilbyr gratis tilgang til lounge

    Flyselskap (som flyr) Reiseklasse SAS Lounges (utreise)
    Flyselskap i Star Alliance Business og First Class ✓ Ja
    Widerøe Business ✓ Ja
    airBaltic (BT) Business ✓ Ja*
    Icelandair (FI) Business ✓ Ja*

    * Gyldig i Stockholm, Oslo, København og Helsinki.


    Kort fra andre selskaper som tilbyr gratis tilgang til lounge

    Flyselskap (avgang) Kort SAS Lounges (utreise)
    SAS / flyselskap i Star Alliance Star Alliance Gold ✓ Ja
    airBaltic (BT) PIN VIP ✓ Ja
    Icelandair Saga Gold ✓ Ja
    * Gyldig i Stockholm, Oslo og København. 


    Lounge-tilbud i SAS Go

    Dersom du reiser med SAS Go eller med Widerøe, kan du bruke våre lounger ved utvalgte flyplasser fra DKK 189 / NOK 199 / SEK 219 / EUR 24 / USD 32. Dette inkluderer mat, drikke og WiFi. Hvis du er et EuroBonus-medlem, kan du betale med poeng.

    Vår lounge har en innbydende buffet, ferskt brød, vin, øl, mineralvann, vann og kaffe. Naturligvis er det også gratis WiFi, aviser og ukeblader og en rekke TV-kanaler. Du kan ta med barn under 2 år til loungen helt gratis. 

    Hvis du bestiller et besøk til våre lounger når du sjekker inn på internett:

    • Du betaler kun DKK 189 / NOK 199 / SEK 219 / EUR 24 / USD 32 per person på internett. 
    • Du får tilgang til lounge den samme dagen du reiser med SAS Go eller Widerøe.  
    • Tilbudet er fremdeles gyldig i alle SAS Lounges.
       

    Hvis du bestiller et lounge-besøk på flyplassen

    • Du bestiller og betaler i en SAS Self Service-automat eller direkte i vår lounge-resepsjon (mulig i Stockholm, Oslo, Göteborg, Helsinki og København).
    • Du betaler kun DKK 230 / NOK 250 / SEK 279 / EUR 30 ved SAS Self Service-automat (betaling kun med kort). New York / Chicago USD 46.
    • Du får tilgang til lounge samme dagen som du reiser internasjonalt med SAS Go eller Widerøe
    • Tilbudet er tilgjengelig ved følgende destinasjoner:
      • Stockholm – Arlanda terminal 5
      • Göteborg
      • København
      • Oslo
      • Helsinki 


    Hvis du er EuroBonus-medlem

    • Du betaler kun 2800 poeng hvis du bestiller besøket når du sjekker inn på Internett.
    • Hvis du bestiller og betaler i lounge-resepsjonen, er prisen 3000 poeng (mulig i Stockholm, Oslo og København).
    • Du får tilgang til lounge samme dagen du reiser med SAS Go eller Widerøe.
    • Tilbudet er tilgjengelig ved følgende destinasjoner:
      • Stockholm – Arlanda terminal 5 
      • Göteborg 
      • Malmö
      • København
      • Oslo
      • Trondheim
      • Tromsø
      • Ålesund
      • Helsinki
      • Paris
      • New York
      • Chicago
      • Ålesund 
         

    Husk at lounge-tilbudet er avhengig av tilgjengelighet og når trafikkmønsteret tillater det. 

    * terms-conditions-paid-lounge-access-en.pdf
    Se betingelser for lounge-tilbudet

    LOUNGER 2017

    SAS styrker tjenestetilbudet både i luften og på bakkenivå. Derfor investerer vi i SAS Lounges og SAS Fast Track på våre største flyplasser og destinasjoner med flest reisende. SAS invester i flere digitale løsninger, nye og oppdaterte kabiner, nye fly, høyhastighets-WiFi på alle flyene og har nylig lansert et nytt utvalg av mat og drikkevarer om bord. SAS vil avslutte samarbeidet med noen av tredjepartene som drifter loungene våre. Dette for å kunne investere mer, og gi et bredere og bedre tjenestetilbud for SAS Lounges og Fast Track. Resultatet blir et stadig bedre tjenestetilbud fra SAS, som kommer de fleste Plus- og Businessreisende, medlemmer og de 29 millioner årlige passasjerene våre til gode. For å nevne noe: SAS investerer i nye og større innenlandslounger på Arlanda og Oslo Gardemoen, og vi oppgraderer de internasjonale SAS Lounges i New York, Paris og i Chicago.

    SAS og Star Alliance tilbyr tilgang til over 1000 lounger verden over.

     

    Lounge i Star Alliance og hos våre samarbeidspartnere

    Se etter en Star Alliance-lounge ved ditt reisemål

    Hold en konferanse i vår lounge i København

    Kom i gang og hold møtet i våre fasiliteter i København.
    Konferanserommet tar 14 personer og har alt utstyret du trenger.
    Bestill et SAS konferanserom


    Fast Track

    Ta den raskeste veien gjennom sikkerhetskontrollen med SAS Fast Track og få mer tid til shopping eller avslapping i våre lounger.

    • Fast Track er en egen kø for raskere passering gjennom sikkerhetskontrollen.

    • Som vanlig i sikkerhetskontroller må du fremdeles fremvise et gyldig boardingkort. Hvis du reiser på korte turer innen eller fra Skandinavia, trenger du ikke et spesielt boardingkort på flygninger drevet av SAS.

    Fast Track er åpen hvis du:

    • Reiser med SAS Business eller SAS Plus*.

    • Et EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem og reiser med SAS, Widerøe eller et annet selskap i Star Alliance (gjelder uavhengig av billettype).

    • Reiser med SAS Business hos en av våre partnere med et flightnummer som begynner på SK.

    • Et EuroBonus Sølv-medlem og reiser om sommeren (8. jul–20. aug.) eller i julen (17. des.–8. jan.).


    * Hvis du flyr med SAS Plus til USA, kan du bruke Fast Track i Skandinavia, i Chicago og San Francisco.
     

    • Ta med deg en gjest: Hvis du er et EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem, kan du ta med en gjest eller nære slektninger gjennom Fast Track (Stockholm, Göteborg, Oslo og København). Gjelder når dere alle reiser på samme flygning med SAS, Widerøe, eller annet flyselskap i Star Alliance.

    • Innenlandsreiser i Norge: Hvis du reiser med SAS Plus eller er et EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem, har du tilgang til Fast Track.

    • Fast Track på Arlanda innenlands: Hvis du reiser med SAS Plus eller er et EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem, får du den raskeste ruten til gaten. 


    Sikkerhetskontroll

    Før du er klar for verden, må du gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. For å få ting til å gå smertefritt trenger du kun huske på å ha innsjekkingsdokumentene klar. Velg fra disse alternativene:

    • Sveip kortet ditt: Når du går gjennom sikkerhetskontrollen i Skandinavia og billetten er registrert på et kort, kan du bruke kortleseren som finnes ved sikkerhetskontrollen. Ansatte vil deretter kunne se din bestilling gjennom kortleseren. 

    • Vis ditt utskrevne boardingkort.

    • Vis ditt mobile boardingkort

    Mellomlanding

    Start reisen på avslappet vis – og ikke gi slipp på den følelsen. Informasjon om transport til flyplassen og på flyplassen.

    Transport til flyplassen

    Reis til flyplasser i Skandinavia på den måten som passer deg best. Her er en liste over partnerne som SAS kan tilby for din reise til flyplassen.

    MERK: Når du bestiller en buss, signerer du en avtale direkte med partneren vår.

    • Flybusser: Smart, behagelig busstransport til og fra alle store flyplasser i Sverige med hyppige avganger, rimelige priser og god service. Hvis du er et EuroBonus-medlem , kan du opptjene poeng når du kjøper billetten din på internett. Se avgangstider og kjøp en billett

    • SAS flybusser: Ta bussen til flyplassen i flere norske byer. Behagelig, enkelt og rimelig. Se avgangstider og kjøp en billett

    • Cabforce: Forhåndsbestill drosje, store familiebiler og minibusser for trygge, pålitelige reiser. Bestill en drosje, familiebil eller minibuss

    • Swebus: Ved å bruke Swebus flytransport, kan du ta en direktebuss til og fra Arlanda til den beste prisen og få gratis WiFi og strømuttak i setet ditt. Reisen fra Stockholm Cityterminalen til Arlanda tar kun 35 minutter. Du kan også reise med Swebus til Arlanda fra Uppsala, Västerås og Örebro. Hvis du reiser fra en annen by, kan du koble til en flyplasstransfer fra hele Swebus-nettverket. Bestill billett

    • Flygtaxi: Flygtaxi tar deg til og fra flyplassen raskt og behagelig, og alltid til fastpris. Du vil finne Flygtaxi ved alle 40 av Sveriges flyplasser og over 200 togstasjoner. Bestille Flygtaxi

    Mellomlandinger

    Pass på at du har godt med tid når du skal bytte fly. Du vet aldri når du kanskje vil shoppe litt ekstra, ta deg en matbit eller besøke en SAS Lounges.

    Stockholm

    Fra/til Innenlands Schengen-området Land utenfor Schengen-området Langdistansefly
    Innenlands 20 min. 35 min. 40 min. 45 min.
    Schengen-området 40 min. 35 min. 40 min. 40 min.
    Land utenfor Schengen-området 45 min. 40 min. 40 min. 40 min.
    Langdistansefly 50 min. 40 min. 40 min. 40 min.

    København

    Fra/til Innenlands Schengen-området Andre EU-land Land utenfor Schengen-området Langdistansefly
    Innenlands 30 min. 40 min. 40 min. 40 min. 45 min.
    Schengen-området 40 min. 30 min. 35 min. 40 min. 45 min.
    Andre EU-land 40 min. 35 min. 35 min. 40 min. 45 min.
    Land utenfor Schengen-området 40 min. 40 min. 40 min. 40 min. 45 min.
    Langdistansefly 45 min. 45 min. 45 min. 45 min. 45 min.

    Oslo

    Fra/til Innenlands Schengen-området Land utenfor Schengen-området Langdistansefly
    Innenlands 30 min. 35 min. 35 min. 60 min.
    Schengen-området 45 min. 30 min. 30 min. 35 min.
    Land utenfor Schengen-området 45 min. 30 min. 30 min. 35 min.
    Langdistansefly 60 min. 40 min. 40 min. -
    • Nå trenger du kun 30 minutter i stedet for 40, som tidligere, for å bytte fly i København. Gjelder når du reiser til/fra Schengen-destinasjoner (unntatt Aarhus og Aalborg).

    • Nye informasjonsskjermer ved alle ankomstområder gir deg informasjon om hvor og når din neste flygning reiser fra.

    Connecting Norway, et pilotprosjekt for enklere mellomlandinger i Oslo (Gardemoen):

    • Tjenesten forbedrer opplevelsen din hvis du reiser fra Stockholm eller München til Oslo og fortsetter innenlands med SAS eller Widerøe.
      • Du trenger ikke å hente bagasjen eller sjekke inn bagasjen på ny – den sjekkes helt frem til din endelige destinasjon. Du hopper også over en ny sikkerhetskontroll, noe som fremskynder reisen din.
      • Du går direkte fra flyet til et nytt tollområde i den internasjonale avgangshallen og passerer gjennom tollen. Herfra går du direkte til hallen for innenlandsflygninger.
         
    • Hvis du kun har håndbagasje og har en billett med SAS eller Widerøe til en destinasjon innenlands, kan du også dra nytte av Connecting Norway:
      • Du unngår å måtte gå ned og ut gjennom ankomsthallen, gjennom tollen og til en ny sikkerhetskontroll før du kommer til innenlandsflygninger. Dette gjelder for alle internasjonale ankomster til Oslo med SAS, med unntak av flygninger fra Salzburg, Split, Pula, Alanya, Dubrovnik og Faro.
      • Hvis du har sjekket inn bagasjen din, må du gå ned og hente bagasjen og ta den gjennom tollen selv i ankomsthallen.

    • Hvis du bærer våpen eller har med dyr, kan du virkelig dra nytte av Connecting Norway.
       

    Les mer om Connecting Norway på Avinors nettsted


    Forsinkede eller kansellerte flygninger

    Vi vet at tiden din er verdifull og vi gjør vårt beste for å sikre at du ankommer til riktig tid. Hvis flygningen er forsinket, vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

    • For forsinkelser på 2 timer eller mer vil vi kompensere deg for ekstra kostnader som vil påløpe i denne perioden, slik som for mat og drikke. For andre kostnader anbefaler vi at du kontakter forsikringsselskapet for mulig kompensasjon.

    • Hvis flygningen blir kansellert, vil vi endre billetten til din endelige destinasjon og kompensere deg for ekstra kostnader påløpt som følge av kanselleringen, slik som å tilby måltider og, i noen tilfeller, hotellovernatting. For andre kostnader anbefaler vi at du kontakter forsikringsselskapet for mulig kompensasjon.

    • Hvis du bestemmer deg for å avslutte reisen som følge av en kansellert flygning, har du rett på å få den ubrukte billetten refundert. Hvis du bestilte billetten gjennom et reisebyrå, må du kontakte dem for eventuell refusjon. Hvis du har bestilt billetten gjennom SAS, kontakt SAS Sales & Service eller fyll ut skjemaet nedenfor.

     

    Kanselleringer og refusjoner for forsinkede/kansellerte flygninger

    Merk at dette kun gjelder for refusjoner – kontakt SAS Sales & Service for andre spørsmål.

    Tusen takk! Din henvendelse er sendt til vår refusjonsavdeling. Vi vil gjøre vårt ytterste for å behandle din henvendelse innen 5 virkedager. Når billetten er refundert, vil du få en refusjonskvittering på e-post. Hvis du har spørsmål angående kansellering/refusjon, kan du kontakte SAS Sales & Service på telefon +05400 / +47 9150 5400.
    Dessverre ble ikke skjemaet sendt. Vennligst prøv igjen senere.


    Hvis nei, oppgir du navnet på den/de reisende som skal kanselleres.


    Billettnummer på tilleggstjenester

    • SAS overholder EU-forskrifter som gjelder for forsinkede og kansellerte flygninger.


    Refusjon av flybillett

    Hos SAS kan du bestille uten å tenke deg om to ganger siden du alltid kan endre mening.

    • Hvis du bestiller på SAS' nettsted eller gjennom SAS Sales & Service, får du en 24-timers pengene tilbake-garanti. Det betyr at du kan kansellere reisen uten kostnader innen 24 timer etter bestillingen og få full refusjon. Hvis du bestiller mindre enn 24 timer før avgang, kan du kansellere flygningen din opptil 12 timer før avgang og få full refusjon.

    • 24-timers pengene tilbake-garantien gjelder hvis du kansellerer hele reisen. Hvis du endrer billetten innen 24 timer er det andre regler som gjelder, avhengig av billettypen. 

    • Hvis du endrer billetten og så kansellerer reisen innen 24 timer etter bestillingen vil du få full refusjon for billettprisen, men ikke for kostnaden for endringen. 

    • Hvis du kjøper avbestillingsforsikring fra Europ Assistance når du bestiller på sas.no og så kansellerer reisen, vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløpet innen 7 til 10 dager.  
    • Billetter med SAS Business og SAS Plus bestilt på SAS-nettsted er vanligvis refunderbare. Med SAS Go er kun avgifter refunderbare.

    • Visse unntak kan gjelde for utvalgte destinasjoner.

    Scandinavian Airlines System (SAS) anbefaler på det sterkeste at du planlegger rikelig med tid (minimum 90 minutter) mellom oppgitt ankomsttid til dagens siste utgående, relevante bakketransport fra flyplassen.

    Flyforsinkelser kan forekomme og flyforsinkelser skyldes ofte hendelser som er force majeure for flyselskapet.  I tilfeller av force majeure er ikke flyselskapet ansvarlig for de ekstra kostnadene du måtte bli påført grunnet forsinket innkommende flygning.  Det er derfor god planlegging å beregne seg god tid mellom oppgitt ankomsttid og eventuell videre bakketransport.

    Hvis SAS er skyld i forsinkelsen til din endelige destinasjon (=forsinkelsen er ikke pga. force majeure), må en minimumstid på 90 minutter være lagt inn mellom oppgitt ankomsttid og siste utgående, offentlige transport fra flyplassen før SAS vil vurdere eventuell kompensasjon for mistet offentlig bakketransport (sånn kompensasjon er alltid begrenset til faktiske og dokumenterte kostnader på grunn av stengt offentlig transport).

    • Kanseller reisen din her opptil 48 timer før avreise eller kontakt SAS Sales & Service.

    • Du kan også kansellere reisen under Mine reiser. Bare fyll inn navnet ditt og bestillingsbekreftelsen og så vil refusjonen bli kreditert til kredittkortet ditt.        

    • Hvis du kansellerer andre deler av reisen som du har bestilt gjennom SAS, for eksempel hotell, billeie, kombinert flygning og hotell, er det reglene og reguleringene til partneren(e) som gjelder.

    • Hvis du har en refunderbar tur/returbillett, kan du få en delvis refusjon hvis du for eksempel kun kansellerer returbilletten. I dette tilfellet vil du få refundert det beløpet som tilsvarer originalprisen på tur/returbilletten minus prisen på enveisbilletten på bestillingstidspunktet. 

    • Hvis du har bestilt en ikke-refunderbar billett, for eksempel med SAS Go, og endret reisen til en refunderbar type, for eksempel SAS Business, vil du bare få refundert den delen av billetten som er refunderbar hvis du kansellerer reisen. Det tilsvarer beløpet som er differansen mellom prisen og andre avgifter på den originale og den nye billetten.


    SAS Service Point

    Hvis du reiser ofte, føler du deg kanskje hjemme på flyplasser over hele verden. Hvis du har spørsmål, kan du gjerne spørre våre ansatte ved et SAS Service Point – vårt møtested på flyplassen.

    • Hvis barnet ditt reiser alene eller hvis du trenger assistanse under reisen, kan du starte turen ved et SAS Service Point, så vil vi hjelpe deg med innsjekkingen og veilede deg gjennom flyplassen.

    • Du kan velge sete og skrive ut bagasjeetiketter i SAS Self Service-automater og da trenger du ikke besøke et SAS Service Point.

    • Du finner SAS Service Point i Malmö, Oslo, Göteborg og Østersund – og snart på flere flyplasser.

    • Vi har åpnet to helt nye SAS Service Point på Oslo Gardermoen. Du finner dem ved SAS Fast Track og ved sjekk inn-område 4–5.

    Parkering

    Det burde være enkelt å ta bilen til flyplassen. Du finner informasjon og bestillingsalternativer hvis du planlegger å parkere ved flyplassene i Stockholm, Göteborg, Malmö eller København.

    Vi bruker cookies for å gjøre din opplevelse av nettstedet så bra som mulig. Ved å bruke dette nettstedet samtykker du i vår bruk av cookies