Vi bruker cookies for å gjøre din opplevelse av nettstedet så bra som mulig. Ved å bruke dette nettstedet samtykker du i vår bruk av cookies

Mobiltjenester

Mobiltjenester

Med våre mobiltjenester har du hele verden i lommen din: Fra inspirerende ideer og lesning om fantastiske reisemål, til den viktigste informasjonen om reisen din.

SAS App

Får du aldri nok av verden? SAS App lar deg samle informasjon og inspirasjon til reisene dine. Du bestiller flybilletter og hoteller, lagrer passinformasjon og sjekker status på flygninger. For enda bedre, oppdatert lesning om bord, kan du laste ned både lokale og internasjonale dagsaviser før avgang. 
 

SAS App er best blant europeiske flyselskap

Flere og flere store flyselskaper har apper nå for tiden. Men bare en av dem er best i Europa – SAS App! I alle fall i følge Flexponsives analyse av 50 000 brukere av 12 europeiske flyselskapers apper. Med et gjennomsnitt på 4,2 poeng hos både iOS og Android har SAS App en god margin og toppkarakter i Europa. Vi er sikre på at du vil være enig! 


  • Ved å bruke SAS App kan du håndtere det meste knyttet til flygningene dine. Du kan:
    • se våre beste priser i lavpriskalenderen
    • bestille flygninger, ungdomsbilletter, reiser med Travel Pass og hoteller
    • legge inn bestillingen i kalenderen
    • betale for flygningen med kontanter eller EuroBonus-poeng
    • sjekke inn og motta ditt boardingkort
    • se bestillingen og status for flygningen
    • ta en titt på kart over flyplassen og været før du reiser
    • se dine siste EuroBonus-transaksjoner
    • Se hvor du kan opptjene EuroBonus-poeng
    • laste ned daglige aviser/magasiner til telefonen din når du sjekker inn (fra 22 timer før avgang)
       
  • Bruk SAS App med en Apple Watch for å kunne se avgangstidene, samt gate, setevalg, EuroBonus-poeng og mer.

  • Du kan bruke SAS App med Passbook for iPhone.

  • Gi tilbakemelding på app@sas.no – fortell oss hvilken app-versjon og hvilket operativsystem du bruker. 


Skap din egen guide ved å bruke SAS REMAP

Reisende kjøper ikke reiseguider. De skaper sin egen. Du finner Remap i SAS App – et skreddersydd kart skapt av venner og lokalkjente som kjenner deg og reisemålet ditt.


Forbedre SAS App i Labs

Som en sann reisende vet du hvilke funksjoner du ønsker deg i en SAS-app. I Labs-seksjonen i SAS App kan du finne på dine egne ideer og forslag til forbedringer. Et par av de beste funksjonene i SAS App ble til i Labs, som for eksempel muligheten til å rangere flygninger og dele bestillinger med venner. Les mer om hvordan SAS Lab skaper fremtiden innen reise

Sms-flygningsinformasjon

Pass på at du alltid får det nyeste først. Med vår SMS-flygningsinformasjon vil du motta viktig informasjon rett til telefonen din.

  • Oppgi telefonnummeret ditt når du bestiller flygningen, så passer vi på å holde deg oppdatert om forsinkelser og kansellerte flygninger på SMS. Informasjonen sendes fra og med 22 timer før avgang.

  • Hvis du er medlem av EuroBonus eller om du har et SAS Travel Pass , kan du få mer informasjon sendt rett til telefonen din uten ekstra kostnad:
    • Vi sender deg en melding ca. 2,5 timer før avgang, og varsler deg hvis flygningen blir forsinket.
    • Vi varsler deg også om terminalen og gaten flygningen tar av fra, hvis informasjonen er tilgjengelig.

Informasjonen vi sender deg på SMS er nøyaktig når den sendes og oppdateres regelmessig. Likevel ber vi deg om å holde deg oppdatert om senere endringer. 

  • SAS er ikke ansvarlig for konsekvenser eller kostnader som oppstår, enten direkte eller indirekte, som følge av informasjon kommunisert i SMS-meldinger. SAS er ikke ansvarlig for stabiliteten til, eller forsinkelser i mottak/tilkoblinger til mobiloperatørene som brukes. 

  • Forsikre at telefonen alltid er skrudd på slik at du mottar regelmessig, oppdatert informasjon.


Hvis du ønsker å avbestille vår SMS-flyinformasjon, send en tekstmelding, «STOP FI», til et av numrene oppgitt nedenfor:

  • Sverige: +46 737 494 252
  • Danmark: +45 22 61 10 09
  • Norge: +47 41 71 61 51
  • Finland: +35 8457 395 0687
  • Resten av verden: +44 762 480 0193


Hvis du er et EuroBonus-medlem eller har et SAS Travel Pass kan du også stoppe våre meldingstjenester ved å logge på profilen din.


SAS Smart Pass

Oppgrader din reise til det neste nivået. Ved å bruke SAS Smart Pass får du nøyaktig det du forventer: Nøkkelen til en smartere reise. Mer tidseffektivt, mer praktisk.

  • Denne tjenesten er tilgjengelig hvis du er et EuroBonus-medlem på Gull- eller Diamant-nivå og har boligadresse i Skandinavia. 

  • Du får et personlig og smart klistremerke som du bruker til å identifisere flygningen din på flyplassen. Slik kan du bruke et SAS Smart Pass:



  • Smart Pass fungerer når du reiser innenlands med SAS eller Widerøe i Skandinavia, og på flygninger fra Skandinavia til land i Schengen-området. 

  • Vi anbefaler at du fester Smart Pass på telefonen din. 

  • Du identifiserer reisen din ved å holde Smart Pass opp mot en av våre lesere på flyplassen.

  • Smart Pass er basert på NFC (Near Field Communication), en trådløs kommunikasjonsteknologi som muliggjør datautveksling mellom forskjellige enheter. Smart Pass inneholder en sender som aktiveres når du holder Smart Pass-symbolet opp mot en NFC-leser.

  • VIKTIG: Hvis telefonen din har NFC, må du ikke feste Smart Pass på telefonen, da det kan forstyrre telefonens NFC-funksjon (hvis den er skrudd på). I stedet anbefales det å feste Smart Pass til et annet objekt som ikke er av metall, og som du tar med deg på reisene dine.

  • Hvis du har mistet ditt Smart Pass eller dersom det ikke lenger fungerer, kan du bestille et nytt under Mine sider.


Global WiFi med iPass

Koble deg til mer enn 61 millioner WiFi-hotspots i 120 land med SAS og iPass til en fast månedspris.