Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Administrer bestillingen din

Du kan enkelt administrere bestillingen din på nettet, endre eller avbestille reisen, legge til bagasje og andre tilleggstjenester som måltider og tilgang til lounge, og ta deg av andre ting knyttet til reisen din.

Oppgrader

Dette får du

Gjør reisen din bedre med tilgang til fast track og våre behagelige lounger, gratis mat og drikke på flyet, og mye mer.

Fordeler med Premium

  • Gå raskt gjennom sikkerhetskontrollen med fast track (der dette er tilgjengelig).

  • Slapp av i SAS Lounges når du flyr på en innenlandsflygning (der dette er tilgjengelig).

  • Strekk deg ut i brede og komfortable seter med ekstra benplass på reiser til/fra Asia og Nord-Amerika.

  • Få kostnadsfri mat og drikke om bord.

Fordeler med Business

  • Gå raskt gjennom sikkerhetskontrollen med fast track (der dette er tilgjengelig).

  • Slapp av i SAS Lounges (der dette er tilgjengelig).

  • Førsteklasses bespisning og et bredt utvalg av drikke og snacks.

  • Slapp av i et massasjesete som kan konverteres til en helt flat seng på flyreiser utenfor Europa.

  • Tomt midtsete på flyvninger i Europa

  • Frisk deg opp med et kostnadsfritt komfortkit.

  • Surf gjennom hele reisen med wifi uten kostnad (der dette er tilgjengelig på flygninger utenfor Europa).

Slik fungerer det

  • Velg å oppgradere til enten Premium eller Business. Skriv deretter inn bud- og betalingsinformasjonen din. Hvis budet ditt ikke aksepteres, beholder du det opprinnelige setet ditt, og du betaler ingenting.

  • For å øke sjansene dine for å sikre en oppgradering på flygninger til Nord-Amerika og Asia, kan du delta i live-budgivning på utvalgte flygninger fra 25 timer før avgang. Legg inn budet ditt, spor rangeringen din, se det høyeste budet og legg inn budet ditt når som helst – helt frem til 6 timer før flyet ditt har avreise.

  • Hvis du får oppgraderingen, belaster vi kredittkort/debetkortpoengene dine fra EuroBonus-kontoen din, så får du et oppgradert boardingkort ved innsjekking.

  • Vi sender deg en e-post mellom 25 og 6 timer før avgang for å informere deg om oppgraderingsbudet ditt ble akseptert eller ikke. Noen ganger kan det også være mulig å by på nytt. Men ikke bekymre deg, vi gir deg beskjed hvis du er kvalifisert til å legge inn et nytt bud.

Godt å vite

  • Oppgrader reisen din ved å legge inn et bud når du bestiller eller under Mine reiser inntil 6 timer før avreise på flygninger til og fra Nord-Amerika og Asia og inntil 25 timer før avreise på flygninger i Europa.

  • På flygninger til Nord-Amerika og Asia kan du legge inn flere bud. Dette betyr at hvis du ikke får Business-oppgraderingen din, har du fortsatt mulighet til å bli oppgradert til Premium.

  • Hvis du er EuroBonus Diamant-, Gull- eller Sølv-medlem, har du enda større sjanse for å få oppgraderingen din.

Mer om oppgraderinger

Hvordan betale for oppgraderinger

Du kan betale for en oppgradering med EuroBonus-poeng eller kredittkort.

  • Hvis du vinner et bud betalt med et kredittkort, vil du tjene ytterligere Bonuspoeng i tillegg til poengene du opptjener basert på din opprinnelige bestillingsklasse. Antall opptjente poeng er basert på destinasjon og oppgradert reiseklasse.

  • Hvis du brukte EuroBonus-poeng til å betale for budet ditt, vil du ikke opptjene noen poeng på oppgraderingen.

  • Uansett betalingsalternativ, opptjener du fremdeles poeng på din opprinnelige billett/bestillingsklasse.

Oppgrader på flyplassen

Hvis du ikke vinner budet ditt for en oppgradering eller bestemmer deg for at du vil ha en oppgradering i siste øyeblikk, kan du alltid prøve å kjøpe en oppgradering i siste liten på flyplassen. For å se om noen oppgraderinger er tilgjengelige på flygningen din, ta kontakt med våre ansatte ved innsjekkingsskranken eller gaten.

  • Flyplassoppgraderinger er kun tilgjengelige når det er plass på reiseklassen du ønsker å oppgradere til.

  • Gjelder på flygninger til/fra Asia og Nord-Amerika.

  • Du kan betale for en flyplassoppgradering med kredittkort eller EuroBonus-poeng. Du kan ikke opptjene EuroBonus-poeng på flyplassoppgraderinger.

  • Du kan 'ikke kjøpe en flyplassoppgradering hvis du har forhåndsbestilt et måltid eller bestilt et spesialmåltid.

Begrensninger for oppgradering

  • Reisende i gruppebestillinger eller på en SAS Charterreise kan ikke by på eller kjøpe oppgraderinger.

  • Reisende med kjæledyr i kabinen kan ikke by på eller kjøpe oppgraderinger til Business på flyreiser utenfor Europa.

  • Bagasjekvoten i den opprinnelige billetten gjelder hvis du får en oppgradering.

  • Du vil ikke opptjene EuroBonus-poeng hvis du betaler for en oppgradering med poeng.

  • Eventuelle tilleggstjenester som er lagt til reisen din, refunderes ikke hvis du får en oppgradering.

  • Hvis du forhåndsbestiller et måltid og får en oppgradering, vil du få servert måltidet som inngår i den oppgraderte reiseklassen, og du vil ikke få refusjon for det forhåndsbestilte måltidet.

  • Hvis du har bestilt spesialmat eller kjøpt forhåndsbestilt måltid, må du by minst 25 timer før avgang, ellers kan vi ikke oppgradere deg.

  • Hvis du allerede er sjekket inn når oppgraderingen din er bekreftet, blir oppgraderingen kansellert hvis du avbryter innsjekkingen. Oppgraderingen vil da ikke refunderes

  • Reisende som reiser med et Travel Pass kan ikke by på eller kjøpe en oppgradering.

  • Oppgraderinger selges med forbehold om både tilgjengelig plass og måltider i den oppgraderte reiseklassen. SAS garanterer ikke at du vil få sitte sammen med andre reisende i din bestilling hvis du får en oppgradering. SAS kan heller ikke garantere at du vil motta spesielle måltider du har bestilt hvis du blir oppgradert.

Vis alle vilkår og betingelser

Gi oss tilbakemelding!