søk

FORSLAG

  • loader Ikke noe mer innhold å vise
SAS Voucher

SAS voucher

Dette informasjonsvarselet oppsummerer bestemmelsene om SAS Voucher.

Detaljert information

 

1. Levering av Verdikupong

  • Når du har valgt å motta en Verdikupong for Pengekompensasjon, får du en bestillingsbekreftelse på e-post med en lenke for nedlasting av verdikupongen. For å se og laste ned Verdikupongen må du skrive inn en kode. Koden er saksnummeret ditt, som du finner i e-postkommunikasjonen din med SAS.
  • Når du har mottatt en e-post med et frivillig ombookingstilbud og godtatt en verdikopung, vil du motta en bekreftelse per e-post med en lenke for å laste ned kupongen din. For å se og laste ned kupongen, må du oppgi en kode. Koden er bestillingsreferansen for den opprinnelige bestillingen (en 6-sifret kode som består av en kombinasjon av tall og/eller bokstaver).
  • Hvis du har valgt Verdikupong, må du oppgi en e-postadresse kupongen skal sendes til. Hvis adressen du har oppgitt, ikke kan bekreftes, forbeholder SAS seg retten til å ikke levere Verdikupongen.


2. Gyldighetsperiode

  • Verdikupongen er gyldig i ett (1) år fra utstedelse. Etter utløp av gyldighetsperioden kan Verdikupongen ikke benyttes for kjøp eller reaktiveres, og ubrukte restbeløper kan heller ikke refunderes


3. Bruk av Verdikupong

  • Du kan bruke koden på Verdikupongen 48 timer etter at den er utstedt til å kjøpe reiser og tilleggstjenester via SAS-nettstedet eller via kundestøtte i en valuta som stemmer overens med den på Verdikupongen.
  • Saldoen på Verdikupongen kan aldri veksles ut i penger av SAS.
  • Hvis du har betalt for reiser med en Verdikupong og kansellerer reisen, eller hvis reisen blir kansellert, refunderes beløpet tilbake på Verdikupongen i henhold til billettregel.
  • Verdikupongen er upersonlig. SAS er imidlertid ikke ansvarlig for Verdikupongens gyldighet hvis du blir fratatt Verdikupongen, eller den selges eller gis bort. Hvis du vurderer å kjøpe en brukt Verdikupong, sjekk gyldigheten og saldoen på verdikupongen før du kjøper den.


4. Tap av Verdikupong

  • En Verdikupong er verdifull. SAS er ikke ansvarlig for Verdikuponger som stjeles eller mistes.
  • Aktiveringse-poster for Verdikuponger som er blitt slettet, kan sendes på nytt. Kontakt SAS, så kan vi sende en ny e-post til samme mottaker.

5. Begrenset ansvar

  • SAS kan ikke holdes ansvarlig for aktiverte Verdikuponger som blir stjålet, mistet, inaktive eller skadet. Verdikupongene dine må behandles med omhu. SAS er kun ansvarlig for dokumenterte direkte skader og bare for et beløp som tilsvarer beløpet på den aktuelle Verdikupongen for Pengekompensasjon.
  • SAS forbeholder seg retten til når som helst og uten varsel å endre disse brukervilkårene.
  • Alle reiser og tilleggstjenester er underlagt spesifikke vilkår.

6. Personopplysninger

  • Personopplysninger betyr alle opplysninger knyttet til deg som en fysisk person og som kan være grunnlag for å identifisere deg, direkte eller indirekte, slik som navn, bilde eller ID-nummer.
  • Vi er forpliktet til å beskytte ditt personvern og kun behandle personopplysninger i samsvar med gjeldende lovgivning om datavern. Måten vi behandler personopplysningene dine på, avhenger av hvorvidt du er medlem av EuroBonus-programmet eller er innehaver av en Profilkonto eller en reisende uten særskilt medlemskap eller konto hos oss.
  • Vi har forsøkt å beskrive måten vi behandler personopplysninger så åpent og tydelig som mulig i personvernerklæringene under. Vi oppfordrer deg til å lese erklæringen som er aktuell for deg nøye og kontakte Datavernansvarlig på dataprotectionofficer@sas.se hvis du har spørsmål.
  • Hvis du er medlem av EuroBonus-programmet, kan du se Personvernerklæring for EuroBonus-medlemmer. Hvis du har en Profilkonto, kan du se Personvernerklæring for innehavere av Profilkonto. Hvis du er en reisende uten særskilt medlemskap eller konto hos oss, vil vi behandle dine personopplysninger slik som beskrevet nedenfor og i våre Generelle Retningslinjer for Personvern.


7. Alternativ Tvisteløsning

  • Hvis du ønsker å levere inn en klage, må du ta kontakt med vårt team for kundeforhold.
  • Du finner mer informasjon om våre klageprosedyrer her .
  • Du kan også sende klagen din til: Contacttoflysas@sasair.com. Generell korrespondanse eller generelle spørsmål vil ikke bli besvart.
  • Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med vårt endelige svar på klagen, kan du rette klagen til en av de godkjente Alternative Dispute Resolution-leverandørene etablert innen EUs medlemsland. En Nettbasert Tvisteløsningsplattform er blitt etablert av EU-kommisjonen som gir enkel tilgang til Alternativ Tvisteløsning (Alternative Dispute Resolution, ADR): ec.europa.eu/consumers/odr