Oppgrader reiseklassen

Gjør reisen enda mer komfortabel ved å oppgradere til SAS Plus eller SAS Business. Vi har nå gjort det enda enklere å legge inn bud på oppgraderinger, og hvis du ikke får oppgraderingen din, kan du alltids prøve å kjøpe en på flyplassen.

Legg inn bud på oppgradering

Oppgrader til SAS Plus eller SAS Business ved å legge inn et bud på Mine bestillinger

Du kan legge inn bud fra bestillingstidspunktet og frem til 6 timer før avgang på flyvninger til Nord-Amerika og Asia, og frem til 25 timer før avgang på innenriks- og Europaflyvninger. Minimumsbudet avhenger av flyvningen.

Slik legger du inn et bud

  1. Velg reiseklasse å oppgradere til, SAS Plus eller SAS Business.

  2. Velg betalingsalternativ, betal med kredittkort eller bruk poeng.

  3. Legg inn et bud per reisende og bekreft budet ditt.

  4. Skriv inn betalingsinformasjonen din, les over og legg inn budet ditt.

Hva skjer videre?

Vi vil gjennomgå budet ditt, og du vil bli varslet via e-post om hvorvidt oppgraderingsbudet ditt ble akseptert eller ikke, mellom 25 og 6 timer før avgang.

Oppgradering er bekreftet

Hvis din oppgradering bekreftes, vil kredittkortet ditt bli belastet / poeng trekkes direkte fra EuroBonus-kontoen din, og du vil motta et ombordstigningskort med oppgraderingen ved innsjekking.

Hvis du er SAS EuroBonus Diamant-, Gull- eller Sølv-medlem, vil vi gjenkjenne statusen din ved å oppgradere SAS Upgrade-tilbudet ditt, slik at du får enda større sjanse til å få SAS Upgrade.

Oppgradering er ikke akseptert, er avvist eller mislyktes

Hvis budet ditt ikke aksepteres, avvises eller mislykkes, trenger du ikke å gjøre noe – du beholder det opprinnelige setet/serviceklassen din, og du vil ikke bli belastet/ingen poeng vil bli trukket fra EuroBonus-kontoen din.

Oppgrader med poeng eller penger

Du kan betale for en oppgradering med EuroBonus-poeng eller kredittkort.

  • Hvis du vinner et bud betalt med et kredittkort, vil du tjene ytterligere Grunnpoeng i tillegg til poengene du vil opptjene basert på din opprinnelige bestillingsklasse. Antall opptjente poeng er basert på destinasjon og oppgradert reiseklasse.

  • Hvis du har betalt budet med poeng, vil ingen ytterligere EuroBonus-poeng opptjenes for oppgraderingen din.

  • Uansett betalingsalternativ, opptjener du fremdeles poeng på din opprinnelige billett/bestillingsklasse.

Hvis du ikke får oppgraderingen du ønsker med SAS Upgrade eller har bestemt deg for en oppgradering på kort varsel, kan du kjøpe en oppgradering i siste liten på flyplassen. For å sjekke om en oppgradering er tilgjengelig på din flygning, kontakt våre ansatte ved innsjekkingsskranken eller ved gaten som kan gi deg råd om gjeldende tilgjengelighet og pris.

  • Oppgradering på flyplassen kan fås hvis det'er nok plass i den foretrukne reiseklassen på flygningen din.

  • Gyldig for flygninger til/fra Asia og USA

  • Du betaler oppgraderingen med kredittkort eller med poeng. Oppgraderinger kjøpt ved gaten i kontanter eller poeng vil ikke gi deg flere poeng.

  • Gjelder ikke hvis du har bestilt eller forhåndsbetalt et spesialmåltid.

Nyt komforten og andre fordeler med en høyere kabinklasse, Fast Track, tilgang til lounge, gratis mat og drikke og mye mer.

SAS Plus

  • Gå raskt gjennom sikkerhetskontrollen med Fast Track der dette er tilgjengelig.

  • Gratis tilgang til vår SAS Lounge der dette er tilgjengelig.

  • Bredere og mer komfortable seter med ekstra benplass til/fra Asia og USA.

  • Gratis mat og drikke om bord.

Mer om SAS Plus

SAS Business

  • Gå raskt gjennom sikkerhetskontrollen med Fast Track der dette er tilgjengelig.

  • Gratis tilgang til vår SAS Lounge der dette er tilgjengelig.

  • Et deilig, treretters måltid og et bredt utvalg av drikkevarer, frukt og snacks under hele flygningen.

  • Det høyeste nivået av komfort i et massasjesete som enkelt omgjøres til en horisontal seng.

  • Gratis pakke med bekvemmeligheter du kan bruke til å ordne deg.

  • Gratis Wi-Fi når dette er tilgjengelig.

Mer om SAS Business

  • Reisende som har en gruppebestilling, en rabattpris for reisebransjen eller flyr på en SAS charterflyvning, kan ikke søke om eller kjøpe oppgraderinger.

  • Reisende med kjæledyr i kabinen kan ikke søke om eller kjøpe oppgraderinger til SAS Business.

  • Bagasjekvoten i den opprinnelige billetten gjelder hvis du får en oppgradering. Gjelder for alle reisende inkludert EuroBonus-medlemmer.

  • Ingen opptjening av EuroBonus-poeng hvis du har betalt oppgraderingen med poeng.

  • Tilleggstjenester som er kjøpt tidligere vil ikke refunderes hvis du mottar en oppgradering.

  • Hvis et måltid er forhåndsbestilt og en oppgradering gis eller kjøpes, vil den vanlige måltidstjenesten i den nye serviceklassen serveres i stedet for det forhåndsbestilte måltidet. Det forhåndsbestilte måltidet refunderes ikke.

  • Hvis du er sjekket inn og oppgraderingen din er bekreftet, blir oppgraderingen kansellert hvis du avbryter innsjekkingen. Oppgraderingen vil da ikke refunderes.

  • Reisende som har en travel pass bestilling kan ikke søke om eller kjøpe oppgraderinger.

For mer detaljert informasjon, les våre vilkår og betingelser