• Bestill Fly
  • Mine reiser
  • Innsjekk
  • Lavpriskalender
  • Destinasjoner
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjelp og info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjelp og informasjon

    • Still et spørsmål
    • Sjekk flystatus
    • Finn reiseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobb hos SAS
    • Punktlighet
    • Bærekraft
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Hurtiglenker

    • Skreddersy reisen din
    • Bonusreiser med partnerflyselskap
    • SAS Sport
  • Inspirasjon

    • Våre reisemål
    • Anbefalte flyreiser
    • Reiseinspirasjon
    • Stopover

Last ned appen

Last ned SAS' app fra App StoreLast ned SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brukervilkar
  • Befordringsvilkår
  • Informasjonskapsler
  • Administrer dataene mine
  • Tilgjengelighetserklæring

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalingsalternativer
  • Reiseinfo
  • Administrer bestilling
  • Oppgrader

Velkommen til vårt reiseinfosenter

Her finner du informasjon om reisen din etter emne eller hvor du er på reisen.

Velg hovedkategori

  • Før reisen
  • På reisedagen
  • Etter reisen
  • All informasjon

Administrer bestillingen din

Du kan enkelt administrere bestillingen din på nettet, endre eller avbestille reisen, legge til bagasje og andre tilleggstjenester som måltider og tilgang til lounge, og ta deg av andre ting knyttet til reisen din.

    Oppgrader

    Dette får du

    Gjør reisen din bedre med tilgang til fast track og våre behagelige lounger, gratis mat og drikke på flyet, og mye mer. Fordeler med SAS Plus

    • Gå raskt gjennom sikkerhetskontrollen med fast track (der dette er tilgjengelig.)

    • Slapp av i SAS Lounges (der dette er tilgjengelig).

    • Strekk deg ut i brede og komfortable seter med ekstra benplass på reiser til/fra Asia og Nord-Amerika.

    • Få gratis mat og drikke om bord.

    Fordeler med SAS Business

    • Gå raskt gjennom sikkerhetskontrollen med fast track (der dette er tilgjengelig.)

    • Slapp av i SAS Lounges (der dette er tilgjengelig).

    • Få et nydelig 3-retters måltid og et bredt utvalg av drikkevarer, frukt og snacks.

    • Reis behagelig i et massasjesete som kan gjøres om til en helt flat seng.

    • Frisk deg opp med et gratis comfort kit.

    • Surf gjennom hele reisen med gratis WiFi (der dette er tilgjengelig).

    Slik fungerer det

    • Velg å oppgradere til enten SAS Plus eller SAS Business. Skriv deretter inn bud- og betalingsinformasjonen din. Hvis budet ditt ikke aksepteres, beholder du det opprinnelige setet ditt, og du betaler ingenting.

    • For å øke sjansene dine for å sikre en oppgradering på flygninger til Nord-Amerika og Asia, kan du delta i live-budgivning på utvalgte flygninger fra 25 timer før avgang. Legg inn budet ditt, spor rangeringen din, se det høyeste budet og legg inn budet ditt når som helst – helt frem til seks timer før flyet ditt har avreise.

    • Hvis du får oppgraderingen, belaster vi kredittkort/debetkortpoengene dine fra EuroBonus-kontoen din, så får du et oppgradert boardingkort ved innsjekking.

    • Vi sender deg en e-post for å gi deg beskjed om hvorvidt oppgraderingstilbudet ditt ble akseptert eller ikke mellom 25 og seks timer før avreise. Noen ganger kan det også være mulig å by på nytt. Men ikke bekymre deg, vi gir deg beskjed hvis du er kvalifisert til å legge inn et nytt bud.

    Godt å vite

    • Oppgrader reisen din ved å legge inn et bud når du bestiller eller under Mine reiser inntil 6 timer før avreise på flygninger til og fra Nord-Amerika og Asia og inntil 25 timer før avreise på flygninger i Europa.

    • På flygninger til Nord-Amerika og Asia kan du legge inn flere bud. Dette betyr at hvis du ikke får SAS Business-oppgraderingen din, har du fortsatt mulighet til å bli oppgradert til SAS Plus.

    • Hvis du er EuroBonus Diamant-, Gull- eller Sølv-medlem, har du enda større sjanse for å få oppgraderingen din.

    Hvordan betale for oppgraderinger

    Du kan betale for en oppgradering med EuroBonus-poeng eller kredittkort.

    • Hvis du vinner et bud betalt med et kredittkort, vil du tjene ytterligere Bonuspoeng i tillegg til poengene du opptjener basert på din opprinnelige bestillingsklasse. Antall opptjente poeng er basert på destinasjon og oppgradert reiseklasse.

    • Hvis du brukte EuroBonus-poeng til å betale for budet ditt, vil du ikke opptjene noen poeng på oppgraderingen.

    • Uansett betalingsalternativ, opptjener du fremdeles poeng på din opprinnelige billett/bestillingsklasse.

    Oppgrader på flyplassen

    Hvis du ikke vinner budet ditt for en oppgradering eller bestemmer deg for at du vil ha en oppgradering i siste øyeblikk, kan du alltid prøve å kjøpe en oppgradering i siste liten på flyplassen. For å se om noen oppgraderinger er tilgjengelige på flygningen din, ta kontakt med våre ansatte ved innsjekkingsskranken eller gaten.

    • Flyplassoppgraderinger er kun tilgjengelige når det er plass på reiseklassen du ønsker å oppgradere til.

    • Gjelder på flygninger til/fra Asia og Nord-Amerika.

    • Du kan betale for en flyplassoppgradering med kredittkort eller EuroBonus-poeng. Du kan ikke opptjene EuroBonus-poeng på flyplassoppgraderinger.

    • Du kan 'ikke kjøpe en flyplassoppgradering hvis du har forhåndsbestilt et måltid eller bestilt et spesialmåltid.

    Begrensninger for oppgradering

    • Reisende i en gruppebestilling eller på en SAS Charterreise er ikke kvalifisert til å by på eller kjøpe en oppgradering.

    • Reisende med kjæledyr i kabinen kan ikke by på eller kjøpe en oppgradering til SAS Business.

    • Bagasjekvoten i den opprinnelige billetten gjelder hvis du får en oppgradering.

    • Du vil ikke opptjene EuroBonus-poeng hvis du betaler for en oppgradering med poeng.

    • Eventuelle tilleggstjenester som legges til reisen din, refunderes ikke hvis du mottar en oppgradering

    • Hvis du forhåndsbestiller et måltid og får en oppgradering, får du servert måltidet som er inkludert i den oppgraderte reiseklassen, og du får ikke refusjon for måltidet du forhåndsbestilte.

    • Hvis du har bedt om et spesialmåltid eller kjøpt et forhåndsbestilt måltid, må du by minst 25 timer før avgang, ellers vil vi ikke kunne oppgradere deg.

    • Hvis du allerede er sjekket inn når oppgraderingen din er bekreftet, blir oppgraderingen kansellert hvis du avbryter innsjekkingen. Oppgraderingen vil da ikke refunderes

    • Reisende som reiser med et SAS Travel Pass kan ikke by på eller kjøpe en oppgradering.

    • Oppgraderinger selges med forbehold om både tilgjengelig plass og måltider i den oppgraderte reiseklassen. SAS garanterer ikke at du vil bli plassert sammen med resten av reisefølget ditt når dere oppgraderer billettene. SAS garanterer ikke at du vil motta spesialmåltidet du har bestilt når du oppgraderer billetten din.

    Alle vilkår og betingelser

    Gi oss tilbakemelding!

    Kontakt SAS Customer Service

    Det raskeste alternativet for å sjekke, endre eller kansellere en bestilling, eller for å legge til tilleggstjenester, er å logge inn på Mine reiser

    Chat med oss

    Middels lang ventetid. Vår chatterobot Ture kan hjelpe deg med de vanligste problemene 24/7. Og hvis Ture ikke kan hjelpe deg, kan du chatte med en agent.

    Ring oss

    Lengst ventetid. Ta kontakt ved å ringe SAS Customer Service eller vår egen hotline for EuroBonus Gull- eller Diamant-medlemmer.