Progress
1 / 8

Førte forsinkelsen eller kanselleringen til ekstra utgifter?

Hvis du har pådratt deg uventede utgifter fordi flygningen din ble forsinket eller kansellert, kan du ha rett på refusjon.

Vær oppmerksom på at du ikke kan søke om refusjon for flybilletten med dette skjemaet. Du kan søke om refusjon på siden «refusjon og kanselleringer».

Hva er kravet knyttet til?

Velg et problem

Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Hvem gjelder kravet for?




Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Bestillingsdetaljer

* Påkrevd informasjon

Bestillingsreferanse: undefined
Flightnummer: undefined
Avreisedato: undefined

Fyll ut bestillingsinformasjonen nedenfor.

Fyll ut følgende felt for å fortsette
  • Bestillingsreferanse:

    Vi kunne ikke verifisere bestillingsreferansen din. For å sjekke om du har riktig bestillingsreferanse, kan du ta en titt på e-billetten eller bekreftelsen du mottok via e-post, eller logge inn på SAS-appen og sjekke flyloggen din. Hvis du har kommende flygninger, finner du også bestillingsreferansene i «Administrer bestillingene mine». Bestillingsreferansen din består av 6 tegn. Hvis du fortsatt trenger hjelp, kontakt kundeservice via chat eller telefon


Oppgi bestillingsreferansen din
Skriv inn flynummeret ditt
Oppgi en gyldig dato

Ble du/dere ombooket til en annen flyvning?


Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Reisende

Legg til alle reisende som er en del av bestillingen og kravet ditt, inkludert deg selv.
Du kan legge til opptil 9 reisende på én gang.

Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Reiseutgifter

Trykk på «legg til utgift» for hver utgift, og husk å legge ved en kvittering for hver. Du må legge til minst én utgift for å fortsette.



Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Refusjonsdetaljer

Velg hvordan du vil bli refundert.

SAS VOUCHER

  • Få en SAS Voucher for din neste reise

Les mer om din SAS Voucher
BEST VALUE

EuroBonus Ekstrapoeng

  • Få refusjonen din som EuroBonus Ekstrapoeng

  • 1 euro = 100 ekstrapoeng

Les mer om EuroBonus Ekstrapoeng

Penger

  • Få utgiftene dine kreditert til din bankkonto

  • Behandlingstiden kan variere


Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Kontaktinformasjon

* Påkrevd informasjon

Navn: undefined undefined
E-post: undefined
EuroBonus-nr.:

Legg inn kontaktinformasjonen til kontaktpersonen for kravet ditt. Denne personen vil være ansvarlig for kravet og vil motta full refusjon med mindre annet er spesifisert.


Oppgi et fornavn
Oppgi et etternavn
Oppgi en gyldig e-postadresse
EuroBonus-nummeret skal bestå av 9 sifre
Oppgi gatenavn og husnummer (opptil 70 tegn)
Oppgi en gyldig by (opptil 30 tegn)
Oppgi et gyldig postnummer (opptil 15 tegn)
Velg et land
Oppgi et gyldig telefonnummer

Fyll ut alle de obligatoriske feltene
Du må bekrefte at informasjonen er sann og korrekt
Du må godkjenne SAS’ vilkår og betingelser

Les om hvordan SAS håndterer dine personopplysninger i våre retningslinjer for personvern

Fyll ut alle de obligatoriske feltene

Hvis du av en eller annen grunn er misfornøyd med vårt endelige svar på klagen din, kan du henvise klagen til din lokale forbrukerenhet for forespørsler. Kontakt den aktuelle håndhevende myndigheten. Du finner kontaktinformasjonen her . Du finner mer informasjon om rettighetene dine her.

En plattform for tvisteløsning på nett har blitt satt sammen av Europakommisjonen, som også gir tilgang til Alternative Dispute Resolution (ADR).

Hvis du bor i Storbritannia, kan du sende klagen din til Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR er godkjent av Civil Aviation Authority (CAA) og spesialiserer seg på mekling og alternativ tvisteløsning (ADR). CEDR er en uavhengig, ideell organisasjon som evaluerer krav og gir skriftlige beslutninger. Når en beslutning godkjennes av kunden, blir den bindende for flyselskapet.

Du må henvise klagen til dem innen tolv måneder etter at du får vårt endelige svar.

CEDR kan kontaktes her:

Centre for Effective Dispute Resolution

100 St. Paul's Churchyard

London EC4M

Storbritannia

Tel: +44 20 7536 6000

http://www.cedr.com/

https://www.cedr.com/consumer/aviation/

Det er alltid lurt å holde kontakten. Vi tar gjerne imot alle slags tilbakemeldinger. Enten du ønsker å gi oss ros eller beskjed om noe som ikke gikk som forventet, så er meningene dine viktige for oss.

Bruk kontaktskjemaet vårt for å komme i kontakt med riktig avdeling og sikre rask og sikker behandling. Hvis du fyller ut dette skjemaet, kan du være sikker på at vi har all informasjonen som trengs for å behandle saken din.

Skjemaet vårt er kryptert og er den aller tryggeste måten for deg å sende informasjonen til oss på.

Hvis du ønsker å kontakte oss via post, er adressen vår:

SAS
Kundeservice
195 87 Stockholm, Sverige
Sverige


SAS
Kundeservice
Roald Amundsens vei 1
2060 Gardermoen
Norge


SAS
Kundeservice
Amager Strandvei 392
2770 Kastrup
Danmark


Hvis du trenger å snakke med oss angående en fremtidig reise eller noe som haster, må du ta kontakt med oss via chat eller telefon.