Tjen opp, bruk og veksle inn poeng med Scandic Hotels

Tjen opp, bruk og veksle inn poeng med Scandic Hotels

Koble sammen EuroBonus- og Scandic Friends-kontoene dine for å opptjene, bruke og veksle poeng mellom programmene, og matche ditt høyeste medlemsnivå.

Koble sammen kontoene dine

Få det beste fra begge verdener ved å koble sammen EuroBonus- og Scandic Friends-kontoene dine. Det tar bare noen få minutter.

Match medlemsnivåene dine

Aktiver medlemsnivået ditt for å bli oppgradert til den statusen som er høyest i begge programmer.

Veksle poeng

Slå sammen EuroBonus- og Scandic Friends-poeng og bestill din neste flygning, bo på et Scandic-hotell og mye mer!

Koble sammen kontoene dine

Det er enkelt å koble sammen EuroBonus- og Scandic Friends-kontoene dine. Du vil bli tatt gjennom tre enkle trinn som inkluderer innlogging på begge sider. Deretter kobles medlemskapene dine sammen, og hvis det er aktuelt, blir du statusmatchet, lett som bare det! Ikke medlem av Scandic Friends ennå? Bli medlem av Scandic Friends og begynn å samle poeng i dag.

Ikke medlem? Ikke noe problem. Bare opprett en ny konto før du kobler til.

  1. Sørg for at du er logget inn på EuroBonus-kontoen din, eller bli EuroBonus-medlem hvis du ikke allerede er det

  2. Du vil bli omdirigert til å logge inn på din Scandic Friends-konto for å bli Scandic Friends-medlem.

  3. Godta vilkårene

  4. Kontoene dine er nå koblet sammen, og der det er aktuelt, vil medlemsnivået ditt bli oppgradert i begge programmene!

Match medlemsnivåene dine

Hvis du har et høyere medlemsnivå i det ene eller det andre lojalitetsprogrammene, kan du nå oppgraderes til tilsvarende nivå i det andre programmet og få anerkjennelsen du fortjener, enten du flyr med SAS eller bor hos Scandic.

Bare klikk på medlemsnivået ditt i EuroBonus eller Scandic Friends nedenfor, og oppdag de spennende nye fordelene som venter deg i det andre programmet!

Velg ditt høyeste nivå i det ene eller det andre programmet:

Som Diamant-medlem i EuroBonus vil du bli oppgradert til Scandic True Friend:

  • Garantert rom ved bestilling 48 timer i forveien

  • Gratis frokost selv når du ikke overnatter

  • Verdikupong for restaurant på € 15 eller 1000 poeng per natt

  • Opptjen poeng 50 % raskere

+ Alle fordeler fra lavere nivåer

Veksle poeng

  • Slå sammen EuroBonus- og Scandic Friends-poeng for å få tilgang til enda flere belønninger.

  • Du kan veksle poeng mellom programmene uten kostnad. 1 EuroBonus-poeng tilsvarer 2 Scandic Friends-poeng.

  • Poengene som overføres vil beholde sin opprinnelige utløpsdato med maksimalt ett år (når utløpsdatoen er lengre enn 12 måneder).

SAS og Scandic bonusfordeler

Som to av de største bonusprogrammene i Skandinavia, er både SAS og Scandic stolte over å kunne gi medlemmene våre fordeler og eksklusive tilbud.

Vanlige spørsmål

Kan jeg koble sammen EuroBonus- og Scandic Friends-kontoene mine?

  • Du må være medlem av EuroBonus eller Scandic Friends i minst 30 dager for å koble sammen kontoene dine.

  • EuroBonus-kontoen din kan være knyttet til én Scandic Friends-konto.

  • Opplysningene du har oppgitt i de to medlemskapene (fornavn, etternavn, e-post, mobilnummer og fødselsdato) må stemme overens. Lenke du kan bruke for å oppdatere kontoopplysningene dine.

  • Personer under 18 år kan ikke koble sammen kontoene sine.

Hvordan kobler jeg sammen kontoene mine?

  • Dette gjør du enten via SAS eller Scandic

  • Når kontoene er knyttet sammen, kan du matche nivåene dine (dersom det er mulig) og overføre poeng mellom de to medlemskapene.

Kan jeg koble fra kontoene mine?

  • Du kan be om å koble kontoene fra hverandre under Scandic-fanen i EuroBonus-profilen din.

  • Dersom du stenger en av kontoene dine, vil de automatisk kobles fra hverandre.

Kvalifiserer jeg for oppgradering av medlemsnivå?

  • Hvis du har nådd Sølvnivå eller høyere i EuroBonus, eller nivå 4 i Scandic Friends, kan du få mulighet til å oppgradere nivået ditt i henhold til følgende regler:

  • EuroBonus til Scandic Friends:

    • Sølv > Nivå 4 (Dear Friend)

    • Gull > Nivå 5 (Loyal Friend)

    • Diamant > Nivå 6 (True Friend)

  • Scandic Friends til EuroBonus:

    • Nivå 4 > Sølv

    • Nivå 5 > Gull

    • Nivå 6 og 7 > Diamant

  • Scandic Friends-medlemmer på nivå 1, 2 og 3, og EuroBonus-medlemmer kan ikke oppgradere nivået deres i det andre programmet

  • Vær oppmerksom på at kun Scandic Friends på nivå 6 som har oppfylt kravene for det nivået, er kvalifisert til å oppgradere til EuroBonus Diamant-medlemskap.

Hvordan oppgraderer jeg medlemskap?

Når du kobler sammen kontoene dine, matches nivåene dine automatisk dersom du kvalifiserer til det.

Får jeg alle fordelene dersom EuroBonus-medlemskapet mitt oppgraderes via Scandic Friends-medlemskapet mitt?

  • Hvis du oppgraderes til EuroBonus Sølv, får du alle fordelene fra Sølv.

  • Hvis du oppgraderer EuroBonus-medlemskapet ditt til Gull eller Diamant gjennom en nivåmatch, får du alle nivåfordelene unntatt gavemedlemskap. Merk at hvis du har EuroBonus Gull og ønsker å oppgradere til Diamant via nivåmatching med Scandic Friends nivå 6, må du gi bort et Sølv-medlemskap før du matcher medlemskapene dine for å få denne fordelen. Du mister muligheten til å gi bort et Sølv-medlemskap dersom du oppgraderer til Diamant.

  • Oppgraderinger til EuroBonus Gull og Diamant teller ikke med i Gull på livstid-tellingen din (med mindre du oppnår EuroBonus Gull og oppgraderer til Diamant).

Kan jeg kombinere nivåpoengene mine?

Nei, du må oppnå de nye medlemsnivåene i medlemskapene hver for seg. Du kan ikke samle nivåpoengene fra begge medlemskapene, og du kan heller ikke flytte dem mellom medlemskapene.

Hva vil skje med utløpsdatoen for medlemsnivået mitt når jeg oppgraderes til neste nivå?

  • Når du matcher medlemskapene dine og når neste EuroBonus-nivå, vil utløpsdatoen for medlemsnivået ditt være den samme som medlemsnivået ditt i Scandic Friends.

  • Hvis du for eksempel har et EuroBonus sølv-medlemsskap med utløpsdato 30. april, Scandic Friends nivå 5 med utløpsdato 31. juli, og kobler sammen medlemskapene dine, oppgraderes du til EuroBonus Gull med utløpsdato 31. juli.

  • Vær oppmerksom på at kvalifiseringsperioden din for å oppfylle kravene for neste nivå i EuroBonus ikke endres selv om du oppnår neste nivå ved å matche Scandic Friends-kontoen din. Dette påvirker kun utløpsdatoen for medlemsnivået.

  • Hvis du har EuroBonus Lifetime Gold medlemsskap, kan ditt matchede Scandic-medlemsnivå feilaktig vise en utløpsdato etter 12 måneder. Ignorer dette, ditt medlemsnivå hos Scandic vil fortsette å bli fornyet.

Blir medlemsnivået mitt automatisk oppgradert eller fornyet når jeg kobler sammen kontoene mine?

  • EuroBonus-nivå oppgradert fra Scandic Friends: Når kontoene dine kobles sammen, endres EuroBonus-nivået ditt automatisk når du oppgraderer eller fornyer medlemsnivået ditt i Scandic Friends.

  • Scandic Friends-nivå oppgradert fra EuroBonus: Du må be om å matche nivået ditt på nytt dersom du oppgraderer eller fornyer EuroBonus-nivået ditt.

Hva skjer hvis jeg blir nedgradert?

Hvis ett av medlemskapene dine nedgraderes og du allerede har matchet medlemsnivåene dine, vil du automatisk nedgraderes i det andre medlemskapet. EuroBonus gir deg alltid en myk landing, dvs. at du aldri nedgraderes mer enn ett nivå. Hvis denne myke landingen er et resultat av at du matchet medlemskapene dine, vil ditt nye nivå ha en utløpsdato på 12 måneder.

Hva om jeg når neste nivå ved å matche medlemskapene mine, og deretter oppfyller EuroBonus-kravene for nivået?

  • Hvis EuroBonus-nivået ditt oppgraderes gjennom nivåmatching med Scandic Friends-kontoen din og du oppfyller kravene for samme nivå i løpet av kvalifiseringsperioden, får du fordelene som gjelder for dette EuroBonus-nivået, og utløpsdatoen settes i henhold til vanlige EuroBonus-regler.

  • Hvis du for eksempel oppgraderes til EuroBonus Gull fordi du er på nivå 5 hos Scandic Friends, og deretter samler 45 nivåflygninger eller 45 000 nivåpoeng, vil du kunne gi bort et Sølv-medlemskap, Lifetime Gold-tellingen din går opp ett poeng, og den nye utløpsdatoen følger vanlige regler for EuroBonus-nivå (slutt på kvalifiseringsperioden + 15 måneder for en nivåoppgradering).

Hvor mange Scandic Friends-poeng er ett EuroBonus-poeng verdt?

  • Du kan konvertere 1 EuroBonus-poeng til 2 Scandic Friends-poeng, og vice versa, 2 Scandic Friends-poeng til 1 EuroBonus-poeng.

  • Det koster ingenting å flytte poeng mellom medlemskapene.

Kan jeg overføre nivåpoeng?

Nei. Kun bonuspoeng kan gjøres om til Scandic Friends-poeng.

Hvor mange poeng kan jeg overføre?

  • Du kan konvertere så mange poeng som du ønsker.

  • Vær oppmerksom på at Scandic Friends-poengene du konverterer til EuroBonus-poeng må være partall, da ett EuroBonus-poeng koster to Scandic Friends-poeng.

  • Vennligst merk at poengveksling mellom SAS og Scandic ikke påvirker ditt Fly Premium-nivå (SAS EuroBonus Mastercard Premium).

Hvor lang tid tar det før poengene mine overføres mellom medlemskapene?

Dette tar vanligvis ikke mer enn noen få minutter.

Hva blir utløpsdatoene for poeng som overføres?

  • Hvis poengene har en utløpsdato i løpet av de neste 12 månedene, beholder de sine opprinnelige utløpsdatoer når de overføres til det andre medlemskapet.

  • Hvis poengene som overføres utløper om mer enn 12 måneder, reduseres utløpsdatoen til 12 måneder når de overføres.

  • Vær oppmerksom på at poengene med kortest utløpsdato overføres først (først inn, først ut).

  • Hvis du er Diamant-medlem i EuroBonus:

    • EuroBonus-poeng som du konverterer til Scandic Friends-poeng varer i 12 måneder.

    • Hvis du konverterer Scandic Friends-poeng til EuroBonus-poeng, beholder de den laveste opprinnelige utløpsdatoen, eller 12 måneder, i henhold til regelen ovenfor (dvs. «Ingen poengutløp»-fordelen for Diamant-medlemmer gjelder ikke for poeng som overføres fra Scandic Friends).

Kan jeg angre poengoverføringer?

Poengoverføringer kan ikke angres, men du kan overføre poengene tilbake til det andre medlemskapet uten kostnad.

Hva om jeg er med i en Point Sharing-gruppe?

Alle som er medlem av en Point Sharing-gruppe har lov til å overføre gruppens poeng til sin tilknyttede Scandic Friends-konto, så lenge gruppeeieren har gitt dem lov til å bruke poeng.

Kan jeg betale med penger eller EuroBonus-poeng når jeg bestiller et Scandic-hotellrom via SAS' nettside?

Ja. Fra november 2025 kan du betale med penger, og fra begynnelsen av 2026 kan du også betale med EuroBonus-poeng.

Får jeg EuroBonus-bonuspoeng og nivåpoeng når jeg bestiller rom på Scandic-hotell via SAS' nettside?

Ja. Når du betaler med penger, tjener du akkurat nå 70 Bonuspoeng og 35 Nivåpoeng for hver SEK/NOK/DKK 100, EUR 10 eller PLN 33 du bruker. Bare sørg for at du er logget inn på EuroBonus-kontoen 'på nytt når du bestiller.

Får jeg alltid Scandic Friends-priser og fordeler hvis jeg bestiller via SAS' nettside?

Ja, hvis Scandic Friends-kontoen er knyttet til EuroBonus-kontoen, eller hvis du oppgir Scandic Friends-medlemsnummer når du bestiller. Bare sørg for at du er logget inn på EuroBonus-kontoen 'på nytt når du bestiller.

Hvordan endrer eller kansellerer jeg Scandic-bestillingen min som er gjort gjennom SAS’ nettside?

Hvis Scandic Friends-kontoen din er knyttet til EuroBonus-kontoen din eller du oppga medlemsnummeret da du bestilte, kan du logge inn på Scandics nettsted og gå til «Mine opphold» for å se bestillingen og gjøre endringer, f.eks. endre dato, kansellere eller legge til tilleggstjenester. Du kan også kontakte Scandics medlemsservice for hjelp.

Hvis du bestilte mens du var logget inn eller ut av en ikke-koblet EuroBonus-konto, eller ikke la til Scandic Friends-nummeret ditt da du bestilte, kan du åpne e-postbekreftelsen for bestillingen og klikke på se/avbestill denne bestillingen. Du blir sendt til siden Mine opphold i gjestemodus.

Deretter skriver du inn fornavnet ditt og e-postadressen du brukte for bestillingen og klikker på Søk. Når bestillingen vises, kan du gjøre endringer, kanselleringer eller gjøre tilleggsvalg. Du kan også kontakte Scandics medlemsservice for hjelp.

Jeg har kansellert bestillingen min som jeg betalte for, men har ikke mottatt refusjonen.

Refusjoner for bestillinger betalt med kredittkort håndteres av Scandic. Hvor lang tid det tar før pengene vises på kontoen din, avhenger av banken og betalingsmåten. Dette kan variere mellom bankene.

Hvis du fremdeles ikke har mottatt refusjonen, kan du kontakte Scandics medlemsservice for å få hjelp.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt bonus- og nivåpoeng for bestillingen hos Scandic?

Du tjener kun bonus- og nivåpoeng på bestillinger som er gjort når du er logget inn på EuroBonus-kontoen din, og du mottar poengene etter oppholdet. Du tjener også kun bonus- og nivåpoeng på bestillinger som er betalt med penger, og ikke på bestillinger som er betalt med poeng.

Hvis du mangler poeng, kan du kontakte Scandics kundeservice

Hvor mange rom kan jeg bestille hos Scandic, og kan jeg tjene EuroBonus-poeng på alle rommene?

Du kan bestille opptil 4 rom i én bestilling (bestilling av flere rom), men du tjener kun bonus- og nivåpoeng på 1 rom.

Lås opp en verden av belønninger ved å koble sammen SAS- og Scandic-medlemskapene dine i dag