• Legg til reiseforsikring for å reise med ro i sjelen
  • Medisinsk forsikring og helseforsikring
  • Refusjoner for flygningen og andre forhåndsbetalte reisekostnader

Slik fungerer det

Ulike forsikringer

Dekker medisinske utgifter og refusjoner for flygningen din og andre forhåndsbetalte reisekostnader.

  • Hvis du må avbestille eller avbryte reisen på grunn av skade eller sykdom (inkludert familiemedlemmer)

  • Gjelder for kostnader i forbindelse med medisinske nødsituasjoner, sykehusinnleggelse og tannlegekostnader, hjemsendelse av medisinske årsaker, og medisinske og reiserelaterte overnattingsutgifter.

  • For forsinket, tapt eller stjålet bagasje og flyforsinkelser

Refusjoner for flygningen og andre forhåndsbetalte reisekostnader.

  • Hvis du må avbestille eller avbryte reisen på grunn av skade eller sykdom (inkludert familiemedlemmer)

Godt å vite

Hvis du ikke finner informasjonen du trenger, kan du besøke XCovers hjelpesenter for å lese mer.

  • Første gang du går inn på XCover, må du aktivere kontoen din.

  • Aktiveringslenken finner du i bekreftelsen som du enten fikk på SMS eller e-post fra XCover. Sørg for at du sjekker søppelposten din hvis du ikke finner bekreftelsen.

  • For å beskytte personvernet ditt blir ikke XCover-dokumentene dine sendt via post. For å se dokumentene, polisene og fakturaene dine, må du først logge inn på XCover-kontoen din.

  • Fra XCover-kontoen kan du fremme krav og se informasjon om polisen din.

Du har 14-dagers angrefrist til å kansellere bestillingen og be om refusjon.

  • Hvis du bestemmer deg for å endre reisen til samme destinasjon med samme varighet, vil beskyttelsen din fremdeles være gyldig. Hvis du imidlertid endrer reiseruten og forlenger reisens varighet, må du kontakte SAS Customer Service for å oppdatere polisen din for å sikre at du har dekning for hele reisen.

  • Hvis det oppstår forsinkelser eller uregelmessigheter, er du alltid dekket i 24 ekstra timer.

  • Hvis du oppgraderer til en annen reiseklasse, eller gjør endringer i bestillingen som resulterer i en oppgradering, vil forsikringen din kun dekke kostnaden for den opprinnelige billettypen.

XCover-kravprosessen er enkel. Gå til xcover.com/claim for å komme i gang. Husk at du må aktivere XCover-kontoen din for å fremme et krav.

  • Finn frem alle de nødvendige dokumentene og en kort beskrivelse av hva som skjedde.

  • Bare logg inn, svar på et par spørsmål om kravet ditt, og send inn dokumentene.

  • Hvis du har rett til en utbetaling, vil den bli utbetalt umiddelbartt, og hvis kravet ikke krever betaling, får du raskt svar!

Teamet hos XCover har som mål å fullføre 95 % av alle krav innen 3 dager etter at kravet er sendt inn, så følg nøye med på innboksen din for å unngå forsinkelser.

Hvis dekningen din inkluderer nødhjelp eller annen medisinsk hjelp, kan du kontakte XCovers døgnåpne medisinske hjelpetjeneste, XCover Assist, som er tilgjengelig på flere språk. Du finner telefonnummeret i poliseteksten på XCover-kontoen din.

XCover eies av Cover Genius, et ledende forsikringsselskap som nylig ble rangert som nr. 1 i Financial Times’ liste over selskaper med raskest vekst. XCovers poliser støttes av noen av verdens største forsikringsselskaper, inkludert Lloyd's, Swiss Re og München Re.

Hvis du kjøpte forsikring før 22. mai, må du kontakte Europ Assistance for å få hjelp. Les gjennom e-postbekreftelsen du fikk.