LAND

SPRÅK

MIN FLYPLASS

    Service og tilbakemeldinger

    Service og tilbakemeldinger

    Du vet antakeligvis det meste om å fly med oss. Men her er litt nyttig informasjon for å gjøre reisen din enklere. 

    Gikk noe galt under reisen?

    Vi er her for å hjelpe deg etter at reisen er fullført. Gi oss beskjed hvis noe gikk galt, så tar vi kontakt med deg så snart vi kan. Fyll ut tilbakemeldingsskjemaet så grundig som mulig, da dette vil forkorte behandlingstiden. For spørsmål om EuroBonus, kontakt SAS Sales & Service.


    Endring

    • Du kan endre tid og dato for reisen (men ikke ruten) på de fleste reiser bestilt på SAS-nettstedet fra DKK / NOK / SEK 600 / EUR 65 / USD 71 per person og strekning innen Europa. Hvis den nye billettprisen er dyrere enn den opprinnelige, må du også betale mellomlegget.
    • Gå til Mine bestillinger
    • Søk etter bestillingsbekreftelser ved å bruke etternavnet og bestillingsreferansen.
    • Velg Endre bestilling og endre den til en ny flygning
    • Velg flygningen du ønsker å endre og ny tid eller dato.
    • Fyll inn betalingsinformasjon og bekreft endringen.
    • Hvis du reiser på en SAS-flygning, kan du endre navnet på billetten eller overføre billetten til en annen reisende frem til 1 time før avgang (bortsett fra for reiser som allerede har startet).
    • Endring av navn på billetten koster DKK / NOK / SEK 600 / EUR 65 / USD 71 per billett. 
    • Voksne kan ikke reise med barne- eller ungdomsbilletter.
    • Du kan ikke endre navn på en reise som allerede har startet.
    • Legg merke til at andre flyselskap enn SAS og Widerøe kan ha andre regler som gjelder. 
    • Kontakt SAS Sales & Service for å endre navn på billetten eller overføre billetten til en annen reisende


    24-timers pengene tilbake-garanti

    Hos SAS kan du bestille uten å tenke deg om to ganger siden du alltid kan endre mening.

    • Hvis du bestiller på SAS-nettstedet eller gjennom SAS Sales & Service, får du en 24-timers pengene tilbake-garanti. Det betyr at du kan kansellere reisen uten kostnader innen 24 timer etter bestilling og få full refusjon. Kanseller reisen via "Mine reiser". Hent frem reservasjonen din og velg "Kanseller bestilling". Pengene vil bli tilbakebetalt til kontoen/kredittkortet ditt innen 3–4 virkedager.

    • Hvis du bestiller mindre enn 24 timer før avgang, kan du kansellere flygningen din opptil 12 timer før avgang og få full refusjon.

    • 24-timers pengene tilbake-garantien gjelder hvis du kansellerer hele reisen. Hvis du endrer billetten innen 24 timer er det andre regler som gjelder, avhengig av billettypen. 

    • Hvis du endrer billetten og deretter kansellerer reisen innen 24 timer etter bestilling, får du en refusjon av billettprisen, men ikke for prisen av endringen. Hvis du endrer en ikke-refunderbar billett til en refunderbar billett og deretter kansellerer reisen, vil kun prisforskjellen mellom den opprinnelige bestillingen og den nye bestillingen bli refundert.

    • Hvis du kjøper avbestillingsforsikring fra Europ Assistance når du bestiller på sas.no og så kansellerer reisen, vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløpet innen 7 til 10 dager.  

    • Billetter med SAS som ikke er kjøpt direkte fra SAS, må kanselleres og refunderes der de er kjøpt.


    Kansellering og refusjon

    For kansellering innen 24 timer etter bestilling henvises du til 24-timers pengene tilbake-garantien ovenfor. 

    Hvis du bestilte reisen din på SAS-nettstedet eller gjennom SAS Sales & Service på telefon, kan du kansellere bestillingen nedenfor. Henvendelsen vil bli behandlet i løpet av 7 dager, men hvis du kansellerer en del av turen, vil refusjonen gjøres når turen er ferdig.

    Innen Europa

    SAS Go Light

     

    Kun skatter og avgifter refunderes

     

    Innenlands/internasjonale avgifter* refunderes ikke

    SAS Go


    Kun skatter og avgifter refunderes


    Innenlands/internasjonale avgifter* refunderes ikke

    SAS Plus

     

    Hele beløpet refunderes

     

    SAS Plus Saver kan refunderes mot et gebyr

    Utenfor Europa

    SAS Go

     

    Kun skatter og avgifter refunderes


    Innenlands/internasjonale avgifter* refunderes ikke

    SAS Plus

     

    Hele beløpet refunderes

     

    SAS Plus Saver kan refunderes mot et gebyr

    SAS Business

     

    Hele beløpet refunderes

     

    SAS Business Saver kan refunderes mot et gebyr

    * USA: Internasjonal avgift. Japan: Drivstoffavgift.

     

    • Hvis du har kjøpt en fullt refunderbar returbillett, kan du få refundert en del av billetten hvis du bestemmer deg for å kun fly én vei. Vi vil refundere prisforskjellen mellom den opprinnelige billetten og prisen på en enveisbillett på bestillingstidspunktet.
       
    • Billetter med SAS som ikke er kjøpt direkte fra SAS må kanselleres og refunderes der de er kjøpt.
       
    • For å kansellere leiebil, hotellrom eller kombinerte fly- og hotellbestillinger, kontakt tilbyderen direkte

     

    EuroBonus-billetter kan kanselleres opptil 24 timer før avreise når du er innlogget – gå til «Mine reiser» og velg din bestilling. Velg «Kanseller bestilling». Reisen vil bli kansellert og refunderbare skatter blir returnert til kontoen din innen 3–4 virkedager. Gyldige Eurobonus-poeng blir automatisk returnert til Eurobonus-kontoen din. Kansellering og refusjon av billetter bestilt over telefonen skal gjøres via skjemaet nedenfor.

    Takk for henvendelsen. Den har nå blitt sendt til vår refusjonsavdeling. Vi vil gjøre vårt ytterste for å behandle henvendelsen din så snart som mulig. Når billetten er refundert, vil du få en kvittering på refusjonen din på e-post. Hvis du har ytterligere spørsmål om kanselleringen/refusjonen, kan du kontakte SAS Sales & Service.
    Dessverre ble ikke skjemaet sendt. Vennligst prøv igjen senere.

    Hvis nei, fyll inn navn(ene) på reisende som skal kanselleres:


    Bestill kvittering

    Vi er alltid glade for å hjelpe deg med å håndtere alle sidene ved reisen din. Hvis du trenger en kvittering, kan du bestille en bestillingsbekreftelse som blir sent til e-postadressen i bestillingen din. Hvis du ønsker kvitteringer for reiser bestilt i en bestemt periode, fyller du bare ut informasjonen nedenfor.

    Please login to use this functionality.


    Hvordan er siden vår?  

    Vi gjør vårt beste for at reisen skal være enkel å planlegge og håndtere på våre nettsider. Så hvis det er noe du synes vi kan gjøre bedre, er det bare å fortelle oss og vi vil gjøre alt vi kan for å forbedre oss.

    Please login to use this functionality.


    Kontakt SAS

    Kontakt oss her

    Vi bruker cookies for å gjøre din opplevelse av nettstedet så bra som mulig. Ved å bruke dette nettstedet samtykker du i vår bruk av cookies