Vi bruker cookies for å gjøre din opplevelse av nettstedet så bra som mulig. Ved å bruke dette nettstedet samtykker du i vår bruk av cookies

Service og tilbakemeldinger

Service og tilbakemeldinger

Du vet antakeligvis det meste om å fly med oss. Men her er litt nyttig informasjon for å gjøre reisen din enklere. 

Gikk noe galt under reisen?

Vi er her for å hjelpe deg etter at reisen er fullført. Hvis noe gikk galt, kan du fortelle oss om det ved å bruke skjemaet under. Vi svarer deg så raskt vi kan. Kontakt SAS Sales & Service hvis du har spørsmål om SAS EuroBonus.


Endring

  • Du kan endre tid og dato for reisen (men ikke ruten) på de fleste reiser bestilt på nettstedet vårt fra DKK/NOK/SEK 600 / EUR 65 / USD 71 per person og flygning innen Europa. Hvis den nye billettprisen er dyrere enn den opprinnelige, må du også betale mellomlegget.
  • Gå til Mine bestillinger
  • Søk etter bestillingen ved å bruke etternavnet ditt og bestillingsbekreftelsen.
  • Velg Endre bestilling og bestill din nye flygning
  • Velg flygningen du ønsker å endre og ny tid eller dato.
  • Fyll inn betalingsinformasjon og bekreft endringen.
  • Hvis du reiser med SAS, kan du endre navnet på billetten eller overføre billetten til en annen reisende frem til 1 time før avgang (bortsett fra for reiser som allerede har startet).
  • Endring av navn på billetten koster DKK / NOK / SEK 600 / EUR 65 / USD 71 per billett. 
  • Voksne kan ikke reise med barne- eller ungdomsbilletter.
  • Du kan ikke endre navn på en reise som allerede har startet.
  • Legg merke til at andre flyselskap enn SAS og Widerøe kan ha andre regler som gjelder. 
  • Kontakt SAS Sales & Service for å endre navn på billetten eller for å overføre billetten til en annen reisende


24-timers pengene tilbake-garanti

Hos SAS kan du bestille uten å tenke deg om to ganger siden du alltid kan endre mening.

  • Hvis du bestiller gjennom nettstedet vårt eller gjennom SAS Sales & Service, får du en 24-timers pengene tilbake-garanti. Det betyr at du kan kansellere reisen gratis innen 24 timer etter bestilling og få full refusjon. Kanseller reisen via Mine reiser. Hent frem reservasjonen din og velg Kanseller bestilling. Pengene vil bli tilbakebetalt til kontoen/kredittkortet ditt innen 3–4 virkedager.

  • Hvis du bestiller mindre enn 24 timer før avgang, kan du kansellere flygningen din opptil 12 timer før avgang og få full refusjon.

  • 24-timers pengene tilbake-garantien gjelder hvis du kansellerer hele reisen. Hvis du endrer billetten innen 24 timer er det andre regler som gjelder, avhengig av billettypen. 

  • Hvis du endrer billetten og deretter kansellerer reisen innen 24 timer etter bestilling, får du en refusjon av billettprisen, men ikke for prisen av endringen. Hvis du endrer en ikke-refunderbar billett til en refunderbar billett og deretter kansellerer reisen, vil kun prisforskjellen mellom den opprinnelige bestillingen og den nye bestillingen bli refundert.

  • Hvis du kjøper avbestillingsforsikring fra Europ Assistance når du bestiller på sas.no og så kansellerer reisen, vil Europ Assistance automatisk refundere det forsikrede beløpet innen 7 til 10 dager.  

  • Billetter for SAS-flygninger som ikke kjøpes direkte fra SAS må kanselleres og refunderes av selgeren.


Kanselleringer og refusjoner

For kansellering innen 24 timer etter bestilling henvises du til 24-timers pengene tilbake-garantien ovenfor. 

Hvis du bestilte reisen på nettstedet vårt eller gjennom SAS Sales & Service, kan du kansellere bestillingen nedenfor. Forespørselen vil bli behandlet innen 7 dager. Hvis du kansellerer deler av en reise, vil refusjon gis når reisen er ferdig.

 

Innen Europa

SAS Go Light


Kun skatter og avgifter refunderes


Innenlands/internasjonale avgifter* refunderes ikke

SAS Go


Kun skatter og avgifter refunderes


Innenlands/internasjonale avgifter* refunderes ikke

SAS Plus

 

Hele beløpet refunderes

 

SAS Plus Saver kan refunderes mot et gebyr

Utenfor Europa

SAS Go


Kun skatter og avgifter refunderes

 

Innenlands/internasjonale avgifter* refunderes ikke

SAS Plus

 

Hele beløpet refunderes

 

SAS Plus Saver kan refunderes mot et gebyr

SAS Business

 

Hele beløpet refunderes

 

SAS Business Saver kan refunderes mot et gebyr

* USA: Internasjonal avgift. Japan: Drivstoffavgift.

 

  • Hvis du har bestilt en tur/retur-billett og ønsker å fly bare én vei, får du delvis refusjon. Vi vil refundere prisforskjellen mellom den opprinnelige billetten og prisen på en enveisbillett på bestillingstidspunktet.

  • Billetter for SAS-flygninger som ikke kjøpes direkte fra SAS må kanselleres og refunderes av selgeren.
  • For å kansellere leiebil, hotellrom eller kombinerte fly- og hotellbestillinger, kontakt 
  • Bonusreiser kan kanselleres opptil 24 timer før avgang. Bare logg deg inn og finn bestillingen din under Mine reiser. Velg «Kanseller bestilling». Turen vil bli kansellert, og eventuelle skatter som skal refunderes settes inn på kontoen din innen 3–4 virkedager. Gyldige Eurobonus-poeng blir automatisk returnert til Eurobonus-kontoen din. Hvis du har bestilt gjennom SAS Sales & Service, kan du bruke skjemaet under. 
Takk for henvendelsen. Den har nå blitt sendt til vår refusjonsavdeling. Vi vil gjøre vårt ytterste for å behandle henvendelsen din så snart som mulig. Når billetten er refundert, vil du få en kvittering på refusjonen din på e-post. Hvis du har ytterligere spørsmål om kanselleringen/refusjonen, kan du kontakte SAS Sales & Service.
Dessverre ble ikke skjemaet sendt. Vennligst prøv igjen senere.

Hvis nei, fyll inn navn(ene) på reisende som skal kanselleres:


Ordrekvitteringer

Vi er alltid glade for å hjelpe deg med å håndtere alle sidene ved reisen din. Hvis du trenger en kvittering, kan du bestille en bestillingsbekreftelse som blir sent til e-postadressen i bestillingen din. Hvis du ønsker kvitteringer for reiser bestilt i en bestemt periode, kan du bruke skjemaet under.

Please login to use this functionality.


Hvordan er siden vår?  

Vi jobber kontinuerlig for å gi deg en så god digital opplevelse som mulig. Så hvis det er noe du synes vi kan gjøre bedre, er det bare å fortelle oss og vi vil gjøre alt vi kan for å forbedre oss.

Please login to use this functionality.


Kontakt SAS

Kontakt oss her


Online Dispute Resolution

I SAS har vi som målsetning å tilby våre kunder best mulig service og for oss er det viktig at våre kunder er tilfreds med oss som flyselskap. Skulle det likevel oppstå en hendelse, der du som kunde ikke er fornøyd med vår håndtering er du velkommen til å ta kontakt med Customer Care via dette feedbackformular eller via e-mail: ContacttoflySAS@sasair.com 

Dersom du ikke er fornøyd med vårt endelige svar på din henvendelse, kan du sende klagen videre for en uavhengig gjennomgang til Norsk Reiselivsforum, Transportklagenemnda via her

SAS følger de beslutninger som tas i Norsk Reiselivsforum. Vi gjør oppmerksom på at alle klager som sendes Norsk Reiselivsforum må inn senest 12 måneder etter at endelig svar er mottatt fra SAS.

Kontaktopplysninger til tilsynsorgan for blant annet forordning 261/2004 om passasjerrettigheter finner du her

Du kan også anvende deg av Europa kommisjonens online klageportal for tvisteløsning