RETTEN TIL Å BLI GLEMT

Før du sender en forespørsel om å bli glemt, bør du ta en titt på følgende informasjon.

Vi sletter alle personopplysningene dine innen tretti (30) dager, med unntak av de opplysningene vi er lovpålagt eller har lov til å behandle.

Merk at SAS ikke kan slette alle personopplysninger. For å beskytte deg mot svindel, vil ikke PNR-opplysninger slettes, i henhold til forordning EF 261/2004 fra Europaparlamentet og Europakommisjonen. Hvis den reisende har begått en handling som faller innenfor ICAO-resolusjon "A33-4 Vedtak av nasjonal lovgivning om visse lovbrudd begått om bord sivile flygninger (forstyrrende passasjerer)," vil ikke denne informasjonen bli slettet.


Hvis du ikke har en SAS- eller EuroBonus-konto

  • Hvis du ikke har en SAS- eller EuroBonus-konto/SAS Travel Pass, blir dine personopplysninger automatisk slettet etter reisen, med unntak av informasjon som kan være nødvendige i forbindelse med klager eller andre juridiske forhold.

EuroBonus-konto

  • Merk at EuroBonus-medlemskapet ditt vil bli kansellert, alle EuroBonus-poengene dine vil bli slettet og du vil ikke være i stand til å få tilgang til informasjon om dine tidligere medlemskap.
  • Benytt deg av sjansen til å bruke poengene dine før du sender en forespørsel om å bli glemt.
  • Hvis du eier en Point Sharing-gruppe, må du overføre eierskapet først.

SAS-kredittkort

  • Hvis du har et SAS-kredittkort knyttet til EuroBonus-kontoen din, må du kontakte kortleverandøren og kansellere kortet før du avslutter EuroBonus-kontoen din.

SAS Travel Pass

  • Merk at ditt SAS Travel Pass vil bli kansellert, og du vil ikke være i stand til å få tilgang til informasjon om dine tidligere SAS Travel Pass-reiser.
  • Alle utestående fakturaer må betales i sin helhet før du ber om å bli glemt.
  • Hvis du ønsker å bruke eventuelle gjenstående SAS Travel Pass-reiser, må du bruke dem før du sender en forespørsel om å bli glemt.
  • Hvis du har et SAS Travel Pass som er knyttet til en bedrift, så er det kun bedriften som kan avslutte ditt SAS Travel Pass og sende en forespørsel om å bli glemt.

Når du sender en forespørsel om å bli glemt, sender vi et engangspassord til telefonnummeret som er knyttet til kontoen din. Du trenger bare å skrive det inn i neste trinn, slik at vi kan slette kontoen din og all informasjonen som er knyttet til den.

Nei, jeg vil beholde kontoen

FØR KONTOEN DIN KAN SLETTES

Du må logge inn slik at vi kan finne kontoen din.

Avbryt