Hvordan vet jeg om jeg er kvalifisert for full refusjon?
Det er flere scenarier der du alltid er kvalifisert for full refusjon.
Hvis du reiser med en SAS Plus Pro-billett eller SAS Business Pro-billett og kansellerer reisen før avgang.
Hvis flygningen din har blitt kansellert av flyselskapet og du ikke mottok et nytt alternativ.
Hvis du reiser med en SAS-bonusbillett (betalt med EuroBonus-poeng) og kansellerer reisen én virkedag før avgang, er du kvalifisert for full refusjon av både poeng og skatter. Refusjonen vil bli utført i to transaksjoner. EuroBonus-poengene overføres tilbake til EuroBonus-kontoen din, og skattene refunderes til den opprinnelige betalingsmåten. Merk at det kan være en tidsforskjell når de to transaksjonene utføres. Les mer om EuroBonus-reglene.
Hvis bestillingen din ikke samsvarer med det ovennevnte, er det mulig at du kun har krav på refusjon av skatter og avgifter (ekskludert billettpris og internasjonale/innenlandsgebyrer). Noen billettyper er refunderbare mot et gebyr, noe som betyr at vi vil beholde gebyrbeløpet og refundere deg resten av bestillingsverdien. Se reglene for kansellering og refusjon for billettypen din.