Hvordan vet jeg om jeg er kvalifisert for full refusjon?

Det er flere scenarier der du alltid er kvalifisert for full refusjon.

  • Hvis du reiser med en SAS Plus Pro-billett eller SAS Business Pro-billett og kansellerer reisen før avgang.

  • Hvis flygningen din har blitt kansellert av flyselskapet og du ikke mottok et nytt alternativ.

  • Hvis du reiser med en SAS-bonusbillett (betalt med EuroBonus-poeng) og kansellerer reisen én virkedag før avgang, er du kvalifisert for full refusjon av både poeng og skatter. Refusjonen vil bli utført i to transaksjoner. EuroBonus-poengene overføres tilbake til EuroBonus-kontoen din, og skattene refunderes til den opprinnelige betalingsmåten. Merk at det kan være en tidsforskjell når de to transaksjonene utføres. Les mer om EuroBonus-reglene.

Hvis bestillingen din ikke samsvarer med det ovennevnte, er det mulig at du kun har krav på refusjon av skatter og avgifter (ekskludert billettpris og internasjonale/innenlandsgebyrer). Noen billettyper er refunderbare mot et gebyr, noe som betyr at vi vil beholde gebyrbeløpet og refundere deg resten av bestillingsverdien. Se reglene for kansellering og refusjon for billettypen din.

Vanligste spørsmål