SAS Corporate Booking Tool stengt

SAS Corporate Booking Tool stengte 31. januar 2021. Nå gjelder vår nye nettløsning, SAS Corporate Portal. I portalen kan du fortsette å bestille og administrere reiser direkte med SAS.

SAS Corporate Portal vil ivareta både bedriftens reiseaministratører og bedriftsreisendes behov.

Som reiseadministrator vil du fortsatt ha full kontroll over bedriftens reiser. Du bestemmer hvem som skal ha tilgang til portalen samt hvilke rettigheter den ansatte skal ha. Du kan også bestille reiser til de ansatte til bedriftens avtalepriser. Som reisende kan du bestille og administrere dine egne jobbreiser via din private SAS-profil.

Mer informasjon om hvordan du kommer i gang med SAS Corporate Portal finner du nedenfor. Har du tidligere bestilt våre Travel Pass-produkter i SAS Corporate Booking Tool kan du lese hvordan du skal gjøre det nå i avsnittet SAS Travel Pass-produkter.

SAS Corporate Portal

Kom i gang

Du kan allerede nå begynne å administrere forretningsreiser i SAS Corporate Portal via din SAS-profil. Du må bruke samme brukernavn og passord som for private SAS-profilen din. Din pålogging til SAS Corporate Booking Tool vil ikke fungere. Hvis du ikke har en SAS-profil, må du opprette en ny konto.

Det er enkelt å koble seg til den nye portalen, og det tar bare noen få minutter. Bare følg stegene som er beskrevet i vår steg for steg-guide.

Bestill jobbreise

I portalen får du direkte tilgang til bedriftens avtalepriser på SAS-flygninger og et utvidet utvalg av tilleggstjenester. Dersom du vil bestille til en annen pris eller til en destinasjon som ikke inngår i din SAS For Business-avtale kan du enkelt bytte fra «Bedrifts» til «Privat» når du er logget på SAS-profilen din.

I portalen er det ikke mulig å bestille hotell, leiebiler eller flybilletter hos våre partnerflyselskaper.

Administrer bestillinger gjort i SAS Corporate Booking Tool

Reiseadministrator

Du som reiseadministrator kan se og avbestille alle reiser til avtalepris i portalen under «Mine bedriftsbestillinger». Du kan også legge til tilleggstjenester som å velge/endre sete eller legge til/endre bagasje. For endringer av reiser kontakt SAS Customer Service.

Reisende

Du som har bestilt en reise til avtalepris, kan se og avbestille reisen i portalen under «Mine bedriftsbestillinger». Du kan også legge til tilleggstjenester som å velge/endre sete eller legge til/endre bagasje. For endringer av reiser kontakt SAS Customer Service.

Betalingsmåter

I SAS Corporate Portal kan du betale med kort. Andre betalingsalternativer kan være tilgjengelige avhengig av markedet.

Betaling med Diners reisekonto og SAS Faktura lanseres i januar 2021.

3D Secure kortbetalinger

I henhold til EU direktiv gjeldende sikker kundeverifisering foretar SAS en 3D Secure forespørsel på alle transaksjoner. Det kan være at du må gjøre en verifisering i betalingsøyeblikket. Transaksjoner med Diners reisekonto som betalingsform krever ikke 3D Secure verifisering. Alle andre betalingsformer med kredittkort, privat eller bedriftskort kan kreve det.

Om flere brukere kjøper flybilletter med samme kort registrert i firmaprofilen, vennligst sjekk at dette kortet er en Diners reisekonto. Dersom det er et fysisk privatkort eller bedriftskort som skal benyttes, trenger alle brukere å registrere sine individuelle kort i sine respektive profiler.

Statistikk

Du får tilgang til fremtidige bedriftsbestillinger via SAS Corporate Portal. Reisende under "Mine bestillinger" og reiseadministrator under «Bedriftsbestillinger».

SAS Travel Pass-produkter

Kom i gang

Du kan bestille og administrere forhåndsbetalte Travel Pass og Travel Pass Corporate reiser i SAS Travel Pass portalen.

Reiseadministrator

Kontakt SAS Corporate Sales Center for å få administrasjonsrettigheter for din bedrift.

Jobbreisende

Du må legge til ditt Travel Pass-nummer i din private SAS-profil for å komme i gang på SAS Travel Pass portalen. Det gjør du under «innstillinger». Som reisende kan du også bestille og endre dine Travel Pass reiser i SAS App. Dersom du ikke kan se dine Travel Pass produkter i appen, logg ut og logg inn igjen.

Du må bruke samme brukernavn og passord som for SAS-profilen din. Din pålogging til SAS Corporate Booking Tool vil ikke fungere. Hvis du ikke har en SAS-profil,må du opprette en ny konto.

Bestill reise med Travel Pass

Reiseadministrator

For å bestille og administrere Travel Pass-bestillingene dine, logg inn på private SAS-profilen din og velg «Mitt Travel Pass». Som reiseadministrator kan du også bestille Travel Pass-klippekort på vegne av andre.

Det er for øyeblikket ikke mulig å booke Travel Pass Corporate og Travel Pass periodekort på vegne av andre.

Jobbreisende

For å bestille og administrere Travel Pass-bestillingene dine, logg inn på private SAS-profilen din og velg «Mitt Travel Pass».

Administrer bestillinger gjort i SAS Corporate Booking Tool

Reiseadministrator

Hvis du har bestilt en reise med Travel Pass eller Travel Pass Corporate, kan du ombooke reisen i SAS Corporate Booking Tool frem til 31. desember 2020. For ombooking etter 31. desember 2020, kontakt SAS Customer Service.

Reisende

Den enkleste måten å administrere Travel Pass-reisene dine på er via SAS-appen. I appen kan du se, ombestille og avbestille alle dine Travel Pass og Travel Pass Corporate bestillinger.

Statistikk

Reiseadministrator

Få tilgang til rapporter og statistikk for jobbreiser via «Mitt Travel Pass» i din private SAS-profil. Se statistikk over fullførte reiser og få tilgang til reisekvitteringene dine. Som reiseadministrator, finner du også en liste over reisende som er knyttet til bedriftens Travel Pass. Det er lett å eksportere rapporter til Microsoft Excel.

Jobbreisende

Få tilgang til rapporter og statistikk for jobbreiser via «Mitt Travel Pass» i din private SAS-profil. Se statistikk over fullførte reiser og få tilgang til reisekvitteringene dine.

Statistics