Alt om reisen


Norsk
Change

Forsinket bagasje
- slik jobber vi for å finne din bagasje

Forsinket bagasje
  • Vi holder deg oppdatert om vår ettersøking via SMS. Alt du trenger å gjøre er å oppgi ditt mobiltelefonnummer når du gir beskjed om din forsinkede bagasje på flyplassen.


  • Når vi har funnet bagasjen din, sender vi en SMS. Deretter får du ytterligere en SMS som informerer om når vi leverer bagasjen til den adressen du har oppgitt.


  • Oppdater informasjonen i din forsinkelsesrapport. Vi leter etter bagasjen din blant annet ved hjelp av bagasjelappnummeret. Det hender at bagasjelappen faller av, og da kan vi ha behov for mer informasjon om innholdet og utseendet på bagasjen din. For å holde deg informert trenger vi dine kontaktopplysninger. Hvis du ber om det, får du et telefonnummer som du kan ringe for å få oppdatert informasjon.
    Se status for bagasjen


  • Du kan søke erstatning for utlegg til nødvendige innkjøp i den tiden du var uten bagasjen. Innkjøpene skal være rimelige i forhold til hvor lenge bagasjen har vært borte. Du kan søke erstatning via vårt søknadsskjema eller sende bilagene til SAS Customer Care:

    Scandinavian Airlines
    Customer Care
    Dept: OSLSK
    0080 Oslo



  • Når bagasjen har vært borte i 21 dager har du mulighet til å kreve erstatning. Fyll ut blanketten nedenfor og send den sammen med billetten, bagasjekvitteringen og bagasjerapporten i original til SAS Customer Care. Adressen finner du på skjemaet.


  • Viktige blanketter:
     Blankett for forsinket bagasje
     Blankett for forsinket bagasje - engelsk



    * Ifølge Condition of Carriage

Vanlige spørsmål

 

 
Scandinavian Airlines © 2014 | Reisevilkår | Feedback form | Site Map | Om SAS | For reiseagenter | Bruk av cookies