Alt om reisen


Norsk
Change

Avbestilling og refusjon av flybillett

24 timers åpent kjøp av flybillett med SAS

24 timers åpent kjøp

Når du kjøper en billett på sas.no eller via SAS Customer Contact Center, kan du avbestille og få full refusjon innen 24 timer fra kjøpstidspunktet.
 Merk! For billetter kjøpt mindre enn 24 timer før avreise, er det full refusjon frem til 12 timer før avreise.

Gå til siden Mine bestillinger og følg instruksjonene for å finne bestillingen. Deretter kan du avbestille reisen*, og hele beløpet tilbakeføres til kortet du betalte med.

Kjøpte du avbestillingsforsikring fra Europ Assistance samtidig med billetten her på sas.no, blir beløpet for avbestillingsforsikringen refundert automatisk fra Europ Assistance. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 7- 10 dager før det er synlig på din konto.

Merk at dette kun gjelder for fullstendig avbestilling. For endringer innenfor 24 timer gjelder andre regler, som opplyses for din billettype når du gjør bestillingen. Tenk på at om du endrer innen 24 timer, og deretter avbestiller også innen 24 timer, tilbakebetales ikke endringsgebyret, kun billettens pris.

 

Refusjon etter 24 timer

De nedenstående regler gjelder billetter kjøpt gjennom SAS nettsted.
SAS Business og SAS Plus-billetter er som regel refunderbare. SAS Go-billetter er oftest ikke-refunderbare. Det er kun flyskatter som refunderes på ikke-refunderbare billetter. For bestillinger gjort f.o.m. 14.09.2011 refunderes ikke drivstofftillegget på ikke-refunderbare billetter. For reiser som starter i Japan, refunderes ikke drivstofftillegget på ikke-refunderbare billetter bestilt f.o.m. 01.10.2011. Eventuelle salgstillegg refunderes ikke.
Vennligst merk at spesifikke unntak kan forekomme på enkelte destinasjoner. I slike tilfeller, vil informasjon bli gitt for den aktuelle destinasjonen.

Du kan gjøre en refusjon på følgende måter:
 benytte online avbestillingsskjema opptil 48 timer før avreise,
eller
 kontakte Customer Contact Center på telefon 05400

 

Refusjon av andre produkter

Vennligst legg merke til at for andre produkter enn flybilletter, f.eks. pakkereiser, leiebil og hotellopphold etc. gjelder leverandørens regler. Har du bestilt et slikt produkt via SAS nettsted, kan du lese mer her: Pakkereiser, hotell, leiebil og opplevelser

 

Refusjon av én vei på en tur/returbillett

En refunderbar tur/returbillett kan bli delvis refundert, for eksempel returreisen på en tur/returreise. Vær oppmerksom på at beløpet du får refundert, ikke nødvendigvis er 50 % av billettens totalpris. Refundert beløp kalkuleres ut fra grunnprisen du betalte for tur/returbillett, minus prisen på en énveisbillett på bestillingstidspunktet.

 

Refusjon etter endring av en opprinnelig ikke-refunderbar billett til en refunderbar billett

Om du opprinnelig kjøpte en ikke-refunderbar billett, f.eks. en SAS Go-billett, og deretter endret den til en refunderbar billett, f.eks. SAS Business-billett, kan du få refundert den delen av billetten som er refunderbar. Det tilsvarer beløpet som er differansen mellom prisen og drivstofftillegget på den originale og den endrede billetten. Vennligst se våre befordringsvilkår for mer informasjon

 

 

Har du mistet din kvittering og trenger en kopi?

 Send inn bestilling her 


* Oversjøiske/interkontinentale billetter må avbestilles via SAS Customer Contact Center

      EuroBonus-reiser
Legg merke til at reglene på denne siden ikke gjelder EuroBonus-reiser.

Vi henviser til EuroBonus medlemsvilkår
 
Scandinavian Airlines © 2014 | Reisevilkår | Feedback form | Site Map | Om SAS | For reiseagenter | Bruk av cookies